Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: آمریکایی‌ها از دو موضوع رهبری امام خمینی(ره) و نقش ملت ایران غافل بودند؛ این دو موضوع در کنار نیروهای مسلح موجب شکست دشمن و پیروزی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت اباعبدالله علیه السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بیان اینکه ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب دشمنان زیادی داشت، گفت: کسانی که عناصر نامشروع خود را از دست داده بودند و این امر موجب شد که دشمنی آنها در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف کشور نتوانستند نتیجه ای بگیرند، ابراز کرد: آنان به منظور به اتمام رساند کار انقلاب اسلامی کودتا هایی را در نقاط مختلف پیش بینی کردند که از جمله آنها می توان به حضور آمریکایی ها در طبس اشاره کرد.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در نهایت دشمنان ایران اسلامی به سراغ فرد قدرت طلب و دیوانه ای چون صدام رفتند و از او خواستند تا انقلاب شکوهمند کشورمان را شکست دهد و از بین ببرد و در این راستا پشتیبانی های مالی، رسانه ای، بین المللی و ... از صدام صورت گرفت.

سردار مطهری با بیان اینکه آمریکایی ها با ایجاد جنگ تحمیلی علیه کشورمان می خواستند آقایی و سیادت خود را بازگردانند، اظهار کرد: آنان تمامی امورات را پیش بینی کرده بودند  و گمان می کردند که پیروز میدان هستند؛ اما آمریکایی ها از دو موضوع رهبری امام خمینی(ره) و نقش ملت ایران غافل بودند؛ این دو موضوع در کنار نیروهای مسلح موجب شکست دشمن و پیروزی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس شد.

وی در خصوص مقاومت و ایستادگی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: رزمندگان ایران اسلامی در 9 ماه اول جنگ مقاومت جانانه ای داشتند؛ چرا که در این مدت بنی صدر نمی توانست فرماندهی را مدیریت کند و رزمندگان و نیروهای مسلح کشورمان توانستند دشمن را از سرزمین های اشغالی بیرون کنند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه تلاش رزمندگان و نیروهای مسلح  موجب بیرون راندن دشمن از مرزها و سرزمن های ما شد، تصریح کرد: در این راستا عزیزان ما در ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، جهاد سازندگی و ... تلاش بسیار داشتند.

سردار مطهری عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس با وجود تحریم و نبود امکانات توانستیم نیازمندی های مهمات و سلاح خود را تأمین کنیم که این اقدام، کار بسیار بزرگی بود؛ از سوی دیگر مقاومت مردم در بمباران ها دشمن و پشتیبانی آنان در جبهه ها ستودنی بود.

وی با بیان اینکه بمباران مناطق مختلف کشور توسط دشمن در دوران دفاع مقدس انجام گرفت، ابراز کرد: مقاومت مردم موجب پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد و دشمنان در این راستا نتوانست ایران اسلامی را به شکست برساند و این مقاومت و ایستادگی هزینه اش کمتر بود از اینکه آقایی و سیادت غربی ها را بپذیریم.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها با آمریکا سازش کردند تا وضعشان بهتر شود اما وضعیتشان بدتر شد، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری هزینه مقاومت و ایستادگی کمتر از هزینه سازش با دشمن است؛ چرا که سازش با دشمن هم عزت و سربلندی کشور را از بین خواهد برد و هم موجب می شود که منابع ملی را به غارت ببرند.

سردار مطهری تصریح کرد: در دوران محمد رضا شاه پهلوی تمامی امورات کشور به دست آمریکایی ها بود و آنان هر چه که می خواستند با خود به کشورشان می بردند تا جایی که جنگنده های ما بدون اجازه پهلوی و با فرمان آمریکایی ها پرواز می کردند؛ این اقدام به این معنی است که ما در دوران پهلوی تابع آمریکا بودیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه دیگر کشورها از مقاومت و ایستادگی مردم ایران الگو گرفتند، اظهار کرد: حزب الله لبنان، مردم سوریه، فلسطین، عراق و ... از جمله نمونه هایی است که با الگو برداری از ایستادگی مردم ایران در مقابل دشمنانشان ایستادگی کردند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: ایران اسلامی امروز نتیجه ایستادگی مردم ما در دوران دفاع مقدس و چهل سال تجربه مقاومتی که در برابر دشمن داشته ایم، است و در گام دوم انقلاب جوانان باید انقلاب را به دست گیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها