Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:15:30 GMT

آخرین وضعیت تعریض جاده‌ی ملکان-مراغه

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۶۵۳۳

آخرین وضعیت تعریض جاده‌ی ملکان-مراغه

 فرماندار شهرستان ملکان آخرین وضعیت تعریض جاده‌ی ملکان - مراغه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر خانی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌ی قدیم ملکان - مراغه، اظهار کرد: این جاده به طول 25 کیلومتر از ملکان به سمت مراغه است، که 13 کیلومتر آن در حوزه‌ی جغرافیایی شهرستان ملکان قرار دارد.

وی ادامه داد: تخریب آسفالت جاده‌ی ملکان-مراغه با تردد کامیون‌های سنگین کارخانه‌ی کاوه سودا را می‌پذیریم ولی قطعا اشتغال زایی کارخانه‌ی کاوه سودا در این منطقه برای سه هزارو 500 نفر نیز اقدام ناچیزی نیست و هر مجموعه‌ای نمی‌تواند برای این حجم از افراد اشتغال زایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان ملکان با بیان این‌که عملیات مرمت و تعریض شش کیلومتر از 13 کیلومتر جاده‌ی ملکان- مراغه از ابتدای شهرستان ملکان تا محدوده‌ی روستای قلی کندی آغاز شده است، گفت: با چهارباند شدن این جاده، عرض آسفالت آن از پنج و نیم متر به 11 و نیم متر افزایش می‌یابد، اعتبار هزینه شده در سال 97 برای این پروژه، چهار میلیارد تومان بود،  سال 98 نیز برای انجام عملیات مرمت و تعریض این پروژه، دو و نیم میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: بهسازی حوزه‌ی استحفاظی جاده‌ی شهرستان ملکان که تا روستای اکیز مراغه مشخص شده است، تا سال 99 به اتمام می‌رسد و در اختیار روستاییان و سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: با استقرار باربری در محور، تناژ کامیون‌های باربری که از جاده‌ی قدیمی ملکان-مراغه عبور می‌کنند،  کنترل می‌شود؛ چرا که حمل بار غیر مجاز با بیش از تن تعیین شده توسط ماشین آلات سنگین باعث تخریب جاده می‌شود.

خانی در خصوص پاکسازی سنگ‌های ریخته شده توسط خودروهای سنگین در جاده‌ی ملکان- مراغه که اخیرا باعث تصادف موتور سیکلت و آسیب یک نفر از اهالی شده بود، گفت: متاسفانه ریزش سنگ در این جاده باعث آسیب یک نفر از روستاییان شده بود، بر همین اساس دستورات لازم برای پاکسازی جاده از سنگ صادر شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که تعریض جاده‌ی ملکان-مراغه تا سال 99 به اتمام خواهد رسید، مرمت آسفالت و لکه گیری چاله‌های جاده‌ی ملکان- مراغه جهت کاهش مشکلات تردد روستاییان طی 20 روز آتی آغاز می‌شود.


گفتنی است؛ جاده قدیم ملکان – مراغه به طول  25 کیلومتر از ملکان به سمت مراغه است، که 13 کیلومتر آن در حوزه‌ی جغرافیایی شهرستان ملکان قرار دارد،بخش زیادی از آسفالت و زیرساخت‌های این جاده در اثر تردد خودروهای سنگین به شدت تخریب شده است.

این جاده علاوه بر آسفالت نامناسب با وجود چاله‌های فراوان باعث ضرر و زیان مالی به خودروها می‌شود، همچنین وضعیت نامناسب آسفالت این جاده موجب انتقادات گسترده‌ی اهالی روستاییان همجوار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از بهره‌مندی ۸۷ درصد از خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان پیرانشهر با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه سیزدهم را در بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته دارد، اظهار کرد: میزان برخورداری شهرستان پیرانشهر از راه روستایی آسفالته از نظر تعداد روستا نیز ۶۴ درصد است.

وی افزود: قرارداد آسفالت محورهای مواصلاتی ۹ روستای شهرستان پیرانشهر منعقد شده که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات در سریع‌ترین زمان شروع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: نقطه حادثه‌خیز کولیج در پیرانشهر به‌طور کامل رفع شده و عملیات اجرایی حذف نقطه حادثه‌خیز ۳ محور دیگر نیز در حال انجام بوده و همچنین در این نقاط چراغ‌های روشنایی محور نصب و انشعابات خریداری شده است و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اربعین سال‌جاری نیز پیش‌بینی شده عملیات آشکارسازی به طور کامل به اتمام برسد.

دست‌نشان تصریح کرد: فاز دوم عملیات نصب روشنایی محور منتهی به پایانه مرزی تمرچین نیز در حال انجام است و ترانس‌های مورد نیاز در زمان کوتاه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: قرار داد روکش محور پسوه _مهاباد جدیداً مبادله شده و در حال تأمین قیر مورد نیاز هستیم که بعد از تأمین قیر عملیات آسفالت شروع خواهد شد.

کد خبر 751202

دیگر خبرها

  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت