Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@07:38:27 GMT

یادداشت: بازی سال را باتجربه ها بردند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۶۶۵۶

یادداشت: بازی سال را باتجربه ها بردند

نقطه قوت پرسپولیس تا به این جایِ لیگ، دروازه بانان و خط دفاعی این تیم است که فوق العاده مطمئن و باتجربه عمل کرده اند.

به گزارش "ورزش سه" ، سرانجام پس از حرف و حدیث ها و کش و قوس های فراوان دربی پایتخت برگزار شد و پرسپولیس توانست استقلال را شکست بدهد.دیداری که یک گل، یک پنالتی،یک اخراجی و چند اخطاری داشت ولی در حد بزرگترین دربی آسیا نبود البته به مانند تساوی های بدون گل و سابقه دار هم کسل کننده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی دقیق تر این دیدار و فارق از نتیجه آن، می توان به چند نکته فنی پی برد.


*پرسپولیس در روزی برنده دربی شد که آنچنان نمایش دلچسبی نداشت و همچنان عدم هماهنگی در بعضی مناطق زمین و تداخل وظایف بازیکنان در این تیم به چشم می آید.شاید هنوز هم آرایش خط میانی پرسپولیس یک معما و دردسر برای کالدرون باشد.البته تا حدودی این معما شیرین است ولی برای ادامه لیگ و بازی های پیشِ رو باید به یک ثبات برسد.


*بدون شک نقطه قوت پرسپولیس تا به این جایِ لیگ،دروازه بانان و خط دفاعی این تیم است که فوق العاده مطمئن و باتجربه عمل کرده اند و به غیر از شوت راه دور حاج صفی در بازی با تراکتور، در بقیه موارد عالی کار کرده اند.


.
*در خط حمله همچنان علیپور در دوران اُفت بسر می برد و از جونیور هم چیز خاصی ندیده ایم.کالدرون هم هر از گاهی از مهره های جوان بهره می برد که در دربی عبدی یک تعویض طلایی بود و نقش اصلی را روی گل ایفا کرد.

 

*در آنسوی میدان استقلال علی رغم شکست در دربی، نمایش بدی نداشت.استراماچونی در ابتدا با آرایش پایه ۱-۲-۴-۳ تیمش را به زمین فرستاد تا نشان دهد خیلی مربی محافظه کاری نیست.تدبیر او در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اول بازی تا حدودی جواب داد و توانست با تجمع بازیکنانش در میانه میدان، نبض بازی را در دست بگیرد اما کم کم پرسپولیس توانست به خود بیاید و بازی را به تعادل بکشد.


*در تیم استقلال، به وضوح می توان اثرات تمرینات و تفکرات استراماچونی را دید و ترکیبهای دو یا سه نفره بازیکنان این تیم نشان از برنامه های تاکتیکی و از پیش برنامه ریزی شده است.شاید همانطور که بارها اشاره شده، عدم هماهنگی بازیکنان با برنامه های تاکتیکی استراماچونی و عدم شناخت نسبت به یکدیگر باعث نتایج بد این تیم شده ولی نحوه بازیِ این تیم نشان می دهد در صورت زمان دادن به این مربی و بازیکنانش، آینده بهتری در انتظار استقلال است.


*نکته دیگری که در این بازی به چشم می آمد، تجربه بیشتر بازیکنان پرسپولیس و روحیه بالاتر و استرس کمتر آن ها در دربی بود.در تیم پرسپولیس به جزء کنعانی زادگان و جونیور، همه بازیکنان تجربه دربی را داشتند ولی در طرف مقابل ۶بازیکن استقلال(غلامی، میلیچ، یزدانی، ریگی، رضاوند، دانشگر) به اصطلاح دربی اولی بودند.


* خط دفاعی استقلال به طور کامل سابقه بازی در دربی را نداشتند و این موضوع در چنین بازیهایی از اهمیت زیادی برخوردار است.همچنین باتوجه به نتایج این تیم در بازیهای قبلی، بازیکنان این تیم تحت فشار و استرس بیشتری بودند.


*بحث روز در استقلال استفاده از مربی ایرانی یا بازگرداندن یک بازیکن باتجربه به جمع اسکواد است که در این زمینه آندره آ استراماچونی تصمیم خواهد گرفت.

 

مقداد معماریان

پرسپولیس تهران دربی (داربی) استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران دربی داربی استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم فوتبال استقلال تهران در حساس‌ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر چهارشنبه در ورزشگاه یادگار امام میهمان تراکتور خواهد بود.

به نقل از ورزش سه دیداری که می‌تواند ساعتی قبل از بازی پرسپولیس برابر سپاهان تا حدود بسیار زیادی سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را مشخص کند، به خصوص اگر نتیجه بازی بعدی چیزی به جز برتری پرسپولیس مقابل سپاهان باشد.

استقلالی‌ها که حالا باید به مصاف تراکتور متحول شده بدون پاکو خمس بروند، تمرینات خود برای این مسابقه را در زمین چمن و سالن وزنه دنبال کرده و صفحه رسمی باشگاه استقلال تصاویری از این تمرین را روی خروجی خود قرار داده است.

یکی از نکات جالب توجه این تصاویر عکس ژست گروهی بازیکنان استقلال مقابل دوربین عکاس باشگاه است که خبر از آمادگی و سرحال بودن بازیکنان این تیم برای رویارویی با بازیکنان تراکتور در مصاف مرگ و زندگی آخر هفته دارد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901146

دیگر خبرها

  • تراکتور، قبل از استقلال، گیتار را به دست ارسلان داد + عکس
  • ارسلان قبل از استقلال گیتار به دست شد (عکس)
  • (عکس) خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • عکس| خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور
  • خط و نشان رسمی استقلال برای تراکتور (عکس)
  • توصیه بازیکن باتجربه پیکان به هم‌بازیان جوانش
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • پرسپولیس جلوتر از استقلال
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام