Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:10:02 GMT

زنگ مهر و مقاومت در مدارس گنبدکاووس نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۶۷۳۸

زنگ مهر و مقاومت در مدارس گنبدکاووس نواخته شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم متمرکز نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس که روز دوشنبه در دبیرستان دوره اول دخترانه شاهد گنبدکاووس برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در سخنانی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: امسال ۸۱ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم در ۴۹۳ آموزشگاه دولتی و غیردولتی به مدرسه می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال‌الدین نظرنژاد بابیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۸ درصد دانش آموزان گنبدی در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد، گفت: در سال تحصیلی پیش رو ۴۹۹۲ فرهنگی به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان این شهرستان که چهار هزار نفر بیشتر از سال تحصیلی گذشته هستند، می‌پردازند.

وی با اشاره به الگوپذیری دانش‌آموزان از معلمان و لزوم توجه به این مسئله، اضافه کرد: رسالت معلمان در کنار انتقال دانش و اطلاعات به دانش آموزان، توجه به نقشی است به عنوان الگوی نسل آینده مطرح هستند و بایستی در تربیت نسل دانا و آشنا به مهارت‌های زندگی تلاش کنند.

نظرنژاد همچنین با اشاره به موفقیت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری مدیران، معلمان و دانش آموزان گنبدکاووس در سال تحصیلی گذشته و درسطح ملی و استانی، برضرورت استمرار این موفقیت ها در سال تحصیلی جدید نیز تاکید کرد و گفت: از ابتدای امسال و با هدف کاهش تراکم جمعیت دانش آموزی در نقاط مختلف شهری، عملیات ساخت ۷۸ کلاس درس جدید با مشارکت نیکوکاران و از محل اعتبارات دولتی آغاز شده‌ است. 

وی از افتتاح ۳۹ کلاس درس که درسال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد در ایام مهر امسال خبر داد و تصریح کرد: درمانگاه فرهنگیان و واحد مشاوره آموزش و پرورش گنبدکاووس با رویکرد استعدادیابی تحصیلی هم بزودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

در این مراسم فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، گفت: رزمندگان و شهیدان دوران دفاع مقدس و پس از آن که برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های آن جان خود را نثار کردند، الگوهای مقدسی هستند که دانش‌آموزان و دیگر اقشار جامعه می‌توانند آنها را الگوی خود قرار داده و راه آنان را ادامه دهند.

عبدالقدیر کریمی با قدردانی از موفقیت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری مدیران، معلمان و دانش آموزان گنبدکاووس درسال تحصیلی گذشته، افزود: تکرار این موفقیت ها درسال تحصیلی جدید تنها در سایه برنامه‌ریزی خوب و تلاش و پشتکار فراوان حاصل می‌شود.

قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم دراین مراسم با تبریک بازگشایی مدارس و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، خطاب به دانش آموزان گفت: شما آینده سازان جامعه هستید و بایستی با خوب درس خواندن و پیمودن پله‌های علمی، آینده‌ای درخشان برای کشور رقم بزنید.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با اجرای مداحی و قرائت پیام معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همراه بود، از چند خانواده شاهد و جانباز و دو تن از معلمان پیشکسوت این مدرسه با اهدای هدایایی تجلیل شد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس اجتماعی بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بازی محل رشد خلاقیت دانش آموز است
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم