Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ رییس جمهور گفت: وقتی آمریکا تمایل ندارد هیات‌های ایرانی در سازمان ملل حضور یابند، ما باید برای حضور در سازمان ملل اصرار داشته باشیم. چنین احساس می‌شود که آمریکایی‌ها تمایل زیادی ندارند که هیأت ایرانی در رده‌های مختلف در مقر سازمان ملل متحد حضور و سخنرانی داشته باشد که این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله اینکه از بیان سخن حق هراس دارند و یا نمی‌خواهند در افکار عمومی مردم خودشان تأثیر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز پیش از عزیمت به نیویورک برای حضور در هفتادوچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: همواره اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی برای این‌که نظرات ملت‌ها از جمله ملت ایران بیان شود و اقدامات غیرمنصفانه و ظالمانه‌ای که نسبت به ملت ایران روا داشته می‌شود برای مردم و کشورهای جهان توضیح داده شود،‌ هست. همچنین فرصتی برای توضیح مسائل پیچیده و سخت منطقه.
وی ادامه داد: امسال این سفر اهمیت ویژه‌ای دارد. احساس ما این بود که آمریکا خیلی تمایلی ندارد که هیات‌های ایرانی در سازمان ملل حضور داشته باشند که دلایلش را خود آمریکایی‌ها باید توضیح دهند، بالاخره آنها یا از بیان حق می‌ترسند و حقیقت برای آنها تلخ است یا می‌خواهند بر افکار مردم اروپا تاثیر نگذاشته باشد؛ البته وقتی آنها تمایلی برای این سفر ندارند ما باید برای انجام این سفر اصرار داشته باشیم ما باید به سازمان ملل رفته و حرف خود را بزنیم، چون دارای منطق و استدلال کافی هستیم.
وی با بیان این‌که آمریکا تحریم‌های ظالمانه خود نسبت به ملت ایران را به حدی رسانده که خودشان می‌گویند چیزی برای تحریم وجود ندارد، تصریح کرد: آنها مجبور شدند تحریم‌ها را از نو شروع کنند این به معنای استیصال کامل آمریکاست که تحریم‌های حداکثری نتوانسته کاری انجام دهد و ملت بزرگ ما در یک سال و نیم گذشته ایستادگی کردند و در چند ماه اخیر هم حرکت اقتصادی کشور مقداری بهتر شده است که این یعنی توان مقابله با فشار دشمن را داریم.
روحانی همچنین با اشاره به مسائل منطقه‌ای خاطرنشان کرد: مسائل منطقه حاد شده است. برخوردها و نگرانی‌هایی وجود دارد که ریشه آن معلوم است، ولی وقتی حادثه‌ای آغاز می‌شود اتهامات شروع می‌شود اما معلوم است که آمریکا اهداف دیگری است. وزیر خارجه آمریکا مدام حرف‌های بی‌منطق می‌زند و من ندیده‌ام تا حالا یک حرف منطقی بزند، همه حرف‌هایش نادرست است. غیرمنطقی بودن وزیر خارجه آمریکا از عجایب تاریخ است.
رییس جمهور در ادامه با بیان این‌که آمریکا خسارت آرامکو را بیشتر از آنچه هست تبلیغ می‌کند، ادامه داد: خساراتی که در دو هفته جبران می‌شود را می‌گویند تا یک ماه جبران آن طول می‌کشد. هدف آمریکا تصرف منطقه است. آنها می‌خواهند کل نفت شرقی عربستان سعودی را در مشت بگیرند، البته این دعوا دعوای مخصوص ما نیست. دعوای مخصوص آمریکا و چین است و آنها از این مسائل منطقه سوء‌استفاده می‌کنند و دنبال قراردادهای نظامی جدید هستند و سروصداها برای حضور بیشتر در منطقه است. ما در این شرایط طرحی را به نام ابتکار صلح هرمز به سازمان ملل می‌بریم که اساس آن همکاری جمعی کشورهای درون منطقه خلیج فارس است، البته این طرح امنیتی نیست بلکه اقتصادی و سیاسی هم هست.
روحانی ادامه داد: ما از همه کشورهای حوزه خلیج فارس و هرمز در این ائتلاف دعوت می‌کنیم تا خودمان امنیت منطقه را تضمین کنیم، البته عکس‌العمل‌ها به این طرح هنوز روشن نیست. امیدواریم این طرح را در سازمان ملل تشریح کرده و به دنیا اعلام کنیم ایران دنبال صلح بلندمدت در منطقه است. در این طرح از سازمان ملل هم دعوت شده، ما معتقدیم راه‌حل منطقه از درون منطقه خواهد بود و آنها که از بیرون منطقه می‌آیند نمی‌توانند صلح و امنیت را تامین کنند. آمریکا از سال 2001 در منطقه است، ولی نتوانسته امنیت را به وجود بیاورد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه ایران و 1+4 در سطح وزرای خارجه در جریان این سفر، اظهار کرد: مسائل هسته‌ای و کاهش تعهدات برجامی در این جلسه بررسی می‌شود. ما بسیار خوشحالیم برای اولین‌بار در تاریخ تخاصم ایران و آمریکا، آمریکا به لحاظ سیاسی منزوی شده است و به غیر از دو سه کشور کوچک اکثریت قاطع کشورها کار آمریکا را محکوم کرده‌اند. در حادثه آرامکو افکار عمومی تجاوز به یمن را محکوم می‌کند. آرامکو محصول تجاوز عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آمریکا به یمن است که اگر این تجاوز انجام نمی‌شد، این حمله هم صورت نمی‌گرفت. ما باید کاهش تعهدات خود در برجام را تبیین کنیم. آمریکا موضوع کاهش تعهدات را به آژانس انرژی اتمی برد، اما موفق نشد و شورای حکام گفت این مسائل ربطی به آژانس نداشته و باید در 1+5 بررسی شود.
رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: در جریان سفر به نیویورک 15 ملاقات با سران کشورهای مختلف انجام می‌شود. چند نشست با مدیران و مسئول رسانه‌ها و فرهیختگان و صاحبنظران آمریکا و چند مصاحبه هم انجام می‌شود. من در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را برای دنیا تبیین می‌کنم.

برچسب ها: روحانی ، نیویورک

منبع: خرداد

کلیدواژه: روحانی نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم

مربی رده‌های سنی اسکواش ایران درمورد سطح ورزشکاران گفت: مسابقات قهرمانی آسیا بالاترین رنکینگ و سطح را دارد. نمی‌توانیم خیلی به قهرمانی فکر کنیم زیرا سطح ورزشکاران ما در آن حد نیست و کار در این سنین را به تازگی شروع کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مستانه کریم‌پور در خصوص روند پیش روی تیم‌های اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا رده‌های سنی اظهار کرد: در حال حاضر مرحله اول اردوی آماده‌سازی برای شرکت در قهرمانی آسیا پاکستان در جریان دارد که ۲۲ نفر از رده سنی ۱۱ تا ۱۷ سال در شهر تبریز، مشغول تمرین هستند. تکنیک و آمادگی جسمانی از مقادیر مهمی است که روی آن تمرکز داریم و نهایتا طبق سهمیه‌ای که فدراسیون اعلام کند، تعدادی از بازیکنان را اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: تعداد بازیکنان در اردو زیاد است و به همین منظور به خانم‌ها طوفانی، حقیقی، هاشمی و تقوی در این اردو ما را همراهی می‌کنند. البته سه یا چهار نفر از شرکت کنندگان که در اردو به آمادگی آن‌ها از بقیه پایین‌تر باشد، حذف خواهند شد. قبلا در اردوها تعداد کمتری دعوت می‌شدند و این اولین بار است که از رتبه یک تا شش را برای اردو دعوت کردیم. بازیکنان رده سنی ۱۹ سال نیز در اردوی دیگری در شهر یزد، مشغول تمرین هستند. اردوی بعدی برای این نفرات نیز احتمالا ارومیه باشد و پس از آن هم در تهران یک اردو خواهیم داشت که بعد هم به پاکستان اعزام شویم. هدف بلند مدت ما کسب جایگاه و مناسب در آسیا است.

مربی ملی اسکواش با اشاره به سطح بازیکنان ایرانی عنوان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا بالاترین رنکینگ و سطح را دارد. نمی‌توانیم خیلی به قهرمانی فکر کنیم زیرا سطح ورزشکاران ما در آن حد نیست و کار در این سنین را به تازگی شروع کردیم. برای مسابقات قبلی که به چین رفتیم، موفق به صعود یک رده‌ای شدیم و حالا هم تلاش می‌کنیم دو رده دیگر بتوانیم بالا برویم. زمانی که خودم بازی می‌کردم، توان رقابت با خارجی‌ها را نداشتیم، اما حالا می‌بینم که اگر بچه‌ها شکست بخورند هم از حریف‌های سطح بالا و سخت است.

وی در مورد مربیان ملی ایران خاطرنشان کرد: ۱۲ سال در تیم ملی فعالیت داشتم و مثل برخی از مربیان، خارج از کشور تعلیم دیدم. مربیان دیگری مثل من در خارج آموزش دیدند و حالا به ایران آمدند که به بالا بردن سطح ورزشکاران خیلی کمک می‌کند زیرا روند اروپایی را پیش می‌گیریم و قطعا پیشرفت زیادی خواهیم داشت. اگر فدراسیون بتواند برای مربیان دوره‌های برون مرزی مناسب را بیشتر برگزار کند و یا مربیانی را به ایران بیاوریم، این روند پیشرفت متوقف نخواد شد. در این اردو نیز باید تشکر ویژه‌ای از میزبانی تبریز داشته باشم. فکر می‌کنم اگر همه شهرستان‌ها به این شکل میزبانی کنند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 749245

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم ولی رتبه خودمان را بالا می‌بریم
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران