Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:47:50 GMT

آیا زندگی در ونوس امکان‌پذیر است؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۶۹۷۴

آیا زندگی در ونوس امکان‌پذیر است؟

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، این سیاره حدود ۲ تا ۳ میلیارد سال قبل دمای مناسبی داشته و در سطح آن آب جاری وجود داشته است. اما از حدود ۷۰۰ میلیون سال قبل ۸۰ درصد سطح این سیاره دستخوش تغییر شده است.
محققان برای بررسی دقیق‌تر موضوع،‌ آب و هوای این سیاره را بر اساس میزان آب موجود در سطح آن در ۵ وضعیت مختلف مدل‌سازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه مدل بر اساس ساختار کنونی سیاره طراحی شد و در آن‌ها فرض شد که یک اقیانوس با عمق ۳۱۰ متر در سیاره وجود داشته و سطح سیاره با یک لایه ۱۰ متری آب پوشیده شده و میزان اندکی آب نیز درون خاک سیاره وجود داشته است.

برای مقایسه یک مدل هم بر اساس ساختار زمین طراحی شد که در آن یک اقیانوس با عمق ۳۱۰ متر وجود دارد. مدل پنجم نیز بر اساس ساختار ونوس و با فرض این که تمام سطح آن را اقیانوس وسیعی به عمق ۱۵۸ متر پوشانده است، طراحی شد.
در هر ۵ مدل مشخص شد این سیاره قابلیت حفظ دما بین ۵۰ درجه و ۲۰ درجه سانتیگراد را در یک بازه زمانی به طول ۳ میلیارد سال داشته است. اگر رخدادی که بین ۷۵۰ تا ۷۰۰ میلیون سال قبل به وقوع پیوست و موجب رهایی گاز دی اکسید کربن موجود در میان سنگ‌های ونوس شد، به وقوع نمی‌پیوست؛ اکنون نیز این سیاره همان وضعیت را داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاره ونوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم) سنگ کلیه؛ علائم و نشانه‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • حقایق پنهان درباره ماه
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • توخل: رسیدن به فینال امکان‌پذیر است/ کیم بیش از حد طمع کرد