Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه مهدهای کودک موظفند براساس دستورالعمل‌ها کودکان معلول را پذیرش کنند، گفت: هم‌اکنون ۱۵ درصد از کودکان استان تهران در مهدهای کودک حضور دارند. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صبح امروز با حضور وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، داریوش بیات‌نژاد مدیر‌کل بهزیستی استان تهران و حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور زنگ مهر در مهدهای کودک نواخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیات‌نژاد مدیر‌کل بهزیستی استان تهران در حاشیه آئین نواختن زنگ مهر در یکی از مهدهای کودک شهر تهران اظهار کرد: هم‌اکنون 846 مهدکودک، 29 روستامهد و 9 مهد حاشیه‌ای در استان تهران مشغول فعالیت هستند که با وجود تلاشهای صورت گرفته کمتر از 15 درصد کودکن استان تهران از فرصت حضور در مهدهای کودک بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه مهدهای کودک آموزش نسل آینده است، گفت: جمعیت کودکان زیر 7 سال استان تهران حدود یک میلیون و 470 هزار نفر است و در سال گذشته به دنبال توسعه کمی مهدهای کودک استان تهران توجه ویژه‌ای را نیز به توسعه کیفی آنها داشته‌ایم.

مدیر‌کل بهزیستی استان تهران ادامه داد: هم‌اکنون با توجه به شرایط فراهم شده 58 هزار کودک در استان تهران در مهدهای کودک حضور دارند.

وی همچنین به اختصاص 250 میلیون تومان تحت عنوان توزیع یک وعده غذای گرم برای کودکان در مهدهای استان تهران اشاره و تصریح کرد: 888 میلیون تومان هم کمک‌هزینه تحصیلی خانواده‌های کم برخوردار هزینه شده است.

بیات‌نژاد ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده 7500 شغل در استان تهران ایجاد شده است.

مدیر‌کل بهزیستی استان تهران به پذیرش کودکان معلول در مهدهای کودک اشاره کرد و متذکر شد: براساس ضوابط و مقررات، مهدهای کودک موظف به پذیرش کودکان معلول با توجه به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها هستند البته برای کودکان معلولی که دچار اوتیسم هستند نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی درباره شهریه مهدهای کودک نیز گفت: براساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور حداکثر افزایش شهریه 29 درصد پیش‌بینی شده است.

طرح مصون‌سازی در برابر اعتیاد در 500 مهدکودک کشور اجرا می‌شود

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25,1417/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی حقوق کودک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی حقوق کودک سازمان بهزیستی حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ داوود قیصر نژاد رییس هیات مدیره انجمن حامیان اتیسم گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۳۵۰ کودک اتیسیمی تحت پوشش این انجمن هستند گفت: به این کودکان در ۲۰ رشته ورزشی، هنری و آموزشی خدمات ارائه می‌شود.
وی بیشترین چالش خانواده‌های اتیسمی را کمبود امکانات آموزشی برای کودکان اتیسم و نبود مجتمع نگهداری از این کودکان و مشاغل برای بزرگسالان اتیسمی عنوان کرد.
اتیسم یا اختلال خود درماندگی نوعی اختلال روانی – ذهنی است که بعد از ۱۲ ماهگی قابل تشخیص است.
اگرچه عوامل ژنتیکی، ازدواج خانوادگی، سن بالای مادر و مشکلات دوران بارداری در ابتلا به اتیسم موثر است، اما هنوز علت اصلی ابتلا به اتیسم مشخص نیست.
در گیلان بیش از ۷۰۰ کودک و بزرگسال مبتلا به بیماری اتیسم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان