Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@21:43:13 GMT

دزدی از پلیس!

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۸۸۰

چندی قبل یکی از کارآگاهان پلیس وقتی از خانه‌اش بیرون آمد تا سوار بر موتورسیکلتش شود، متوجه سرقت آن شد. با آنکه زنجیر و سیستم ردیاب روی موتورسیکلتش نصب بود اما سارق با شکستن قفل، موتور را سرقت کرده بود.  بلافاصله موضوع به پلیس اعلام و ردیابی‌ها برای یافتن موتور 30 میلیون تومانی کارآگاه جوان آغاز شد. در نخستین گام مأموران به سراغ سیستم ردیاب موتورسیکلت رفته تا از طریق آن، محل تردد موتور را شناسایی کنند اما سارق سیستم را از کار انداخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربین‌های مداربسته

در اقدام بعدی، مأموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد که مرد جوانی با بریدن زنجیر و قفلی که به موتور کارآگاه پلیس وصل بود آن را سرقت کرده است.

بدین ترتیب تصویر سارق به‌دست آمد و با این احتمال که سارق موتورسیکلت مرد سابقه‌داری است مأموران به سراغ آلبوم متهمان اداره آگاهی رفتند. در تحقیقات صورت گرفته هویت سارق شناسایی و مشخص شد سروش، 35 ساله مدتی قبل نیز به اتهام مشارکت در سرقت خودرو بازداشت و دو ماه قبل از زندان آزاد شده بود.

با شناسایی محل زندگی سارق جوان او بازداشت و در تحقیقات به سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد. تحقیقات از وی برای مشخص شدن جرایم احتمالی او ادامه دارد.

گفت‌و‌گو با متهم

چرا موتور یک پلیس را سرقت کردی؟

از اقبال بدم. نمی‌دانستم موتوری که دارم سرقت می‌کنم متعلق به یک پلیس است وگرنه هرگز این کار را نمی‌کردم.

سیستم ردیابش را چگونه از کار انداختی؟

من مکانیک هستم و براحتی این کار را انجام دادم.

می خواستی موتور را بفروشی؟

نه برای استفاده شخصی خودم سرقت کردم. محل کارم رباط کریم است و روزی 20 هزار تومان کرایه ماشین می‌دادم. درآمدم هم ماهی 2 میلیون تومان است. خودتان حساب کنید با پول کرایه خانه و خرج بچه و زندگی چقدر برای من می‌ماند که بخواهم ماهی 600 هزار تومان برای کرایه رفت و آمد پرداخت کنم.

سابقه داری؟

بله. حدود یک سال قبل با دوستم سوار ماشین بودیم که ناگهان کنار یک خودرو توقف کرد و به من گفت پشت فرمان بنشین بعد خودش پیاده شد و آن خودرو را سرقت کرد اما چند روز بعد پلیس ما را دستگیر کرد و به اتهام مشارکت در سرقت بازداشت شدم.

چند وقت است از زندان آزاد شدی؟

تقریباً دو ماه قبل بود. وقتی از زندان آزاد شدم تصمیم گرفتم دست به کار خلاف نزنم اما مجبور شدم، بی‌پولی وادارم کرد سرقت کنم.‌‌

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FOL برچسب ها: پلیس آگاهی ، سرقت ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پلیس آگاهی سرقت بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم

سرکلانتریکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقین زور گیرشمیرانات درحین سرقت وکشف سه دستگاه گوشی ایفون سرقتی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی افزایش سرقت به صورت زورگیری وموبایل قاپی در محدوده فرشته الهیه با آموزش واحدهای گشتی سارقین درحین سرقت وتعقیب و گریز با هوشیاری واحد گشتی باشلیک به لاستیک موتور دستگیر شده وبه کلانتری ۱۰۱ تجریش انتقال شدند.

وی با اشاره به اینکه ماموران گشت زنی های محسوس و نامحسوس در این محدوده فعال شد افزود: روز دهم اردیبهشت در گشت زنی های هدفمند ماموران به موتورسیکلت لاکی اقدام به موبایل قاپی در مقابل مامورین می‌کنند ومتواری می‌شوند که پس از تعقیب گریز لاستیک موتور را مورد اصابت گلوله قرارداده وموفق به دستگیر کردن سارقین شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون ویک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصاً تلفن همراه اعتراف کرد.

سرهنگ ضرونی در پایان به اعتراف متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه و شناسایی مال باختگان اشاره کرد و افزود: پرونده تا کنون دارای ۴شاکی بوده و تحقیقات بیشتر جهت کشف جرائم احتمالی متهمین ادامه دارد. ومتهمین تحویل پایگاه یکم اگاهی شدند.

دیگر خبرها

  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • ببینید | اولین تصاویر از تیراندازی پلیس به سمت سارق زورگیر؛ نتیجه تعقیب و گریز پلیس با موتور وسط خیابان‌های تهران
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس