Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ بیش از یکسال از واگذاری گروه مجلات همشهری به فردی به نام علی رزاقی‌بهار می‌گذرد. واگذاری که در زمان خود جنجال‌های بسیاری برپا کرد و منتقدان آن بر این باور بودند که قرارداد شفاف نبوده و در عین حال فردی هم که مسئولیت را بر عهده گرفته، شناخته شده برای جامعه مطبوعات ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حالا اما یکسال از این واگذاری پر حاشیه می‌گذرد و  گروه مجلات  همشهری در سکوت خبری به کار خود ادامه می‌دهد. در آن زمان مدیران وقت موسسه همشهری یکی از بزرگترین اهداف این واگذاری را صرفه‌جویی عنوان کردند و در عین حال بر این باور بودند که کیفیت خروجی مجلات افزایش پیدا خواهد کرد.

اینکه آیا در هزینه‌های موسسه همشهری صرفه‌جویی شد و کیفیت مجلات بهبود پیدا کرد، سوال خبرنگار اقتصادآنلاین از حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران است.

او می‌گوید که؛ درباره وضعیت واگذاری مجلات همشهری، برخلاف اهداف ابتدایی آن، تذکرات اعضای شورا و انتظاراتی که داشتند به هیچ وجه توسط موسسه همشهری گزارش قابل پذیرشی به شورا ارائه نشد.

نظری اضافه می‌کند: از ابتدای شروع به کار تیم جدید مدیریت شهری و در ادامه، از اجزای مختلف همشهری بی‌خبر هستیم. یکی از این اجزا گروه مجلات است که منتظریم مدیرعامل موسسه جزییات اتفاقاتی که در همشهری به ویژه در گروه مجلات رخ داده است را اعلام کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از اهداف این واگذاری صرفه‌جویی بوده است، ادامه می‌دهد: باید مشخص شود بعد از گذشت یکسال از واگذاری مجلات چه تغییری ایجاده شده  و در عین حال صرفه‌جویی رخ داده است یا نه.

نظری همچنین گفت که؛ نباید به اسم صرفه‌جویی معاش خبرنگاران همشهری با چالش روبرو شود و سیاست شورا کسب رضایت آن‌ها است.

او در نهایت خواستار روشن روشن شدن آخرین وضعیت واگذاری گروه مجلات همشهری به بخش خصوصی طی گزارشی شفاف در صحن علنی شورای شهر تهران شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران حجت نظری همشهری مجلات همشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی