Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@00:04:06 GMT

تخلیه ٥ کشتی حامل کالای اساسی در چابهار

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۷۹۸۰

تخلیه ٥ کشتی حامل کالای اساسی در چابهار

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، ایرج حسن پور با بیان اینکه پنج کشتی به ظرفیت ۲۸۰ هزارتن، بزودی کالاهای اساسی را در چابهار تخلیه می کنند، گفت: با دستور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ورود ۵۰درصد کالاهای اساسی دولتی از طریق بندر چابهار، اولین محموله از نهاده های دامی(جو) به ظرفیت ۶۷۷۰۰تن در اسکله شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس اعلام شرکت پشتیبانی امور دام مقرر شد در مناقصات آینده، مقصد تخلیه کالاهای اساسی، چابهار اعلام گردد.

حسن پور تصریح کرد: شرکت های دولتی در حال رایزنی هستند تا در صورت امکان کالاهایی که از قبل خریداری شده و در حال وارد شدن به کشور است، مسیرشان را به بنادر چابهار تغییردهند. 

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اعلام کرد بجز واردات روغن بدلیل عدم وجود مخازن نگهداری، مقصد تخلیه کالاهای اساسی چابهار اعلام گردد.

وی با اشاره به ورود پنج کشتی به ظرفیت ۲۸۰ هزار تن جهت تخلیه کالاهای اساسی در چابهار گفت: براساس اعلام دو شرکت بزرگ دولتی، این تعداد کشتی ها دارای محموله های ذرت، جو، برنج و شکر هستند که بزودی در چابهار تخلیه خواهند شد.

حسن پور افزود: بخش خصوصی نیز برای تخلیه و بارگیری کالا از چابهار تمایل نشان داده وبرنامه ریزی کرده که بزرگترین وارد کننده بخش خصوصی ۳۰ درصد از کالای وارداتی را در بندر چابهار تخلیه نماید.

وی تصریح کرد: با توجه به نشستی که برای توسعه بندر چابهار با حضور معاون استاندار، فرماندار و مدیران استانی در چابهار برگزار کردیم، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد تمامی دستگاهها در زمینه های مختلف از جمله انبارش ،حمل ونقل، سوخت، گمرکی، استاندارد، قرنطینه و سایر موارد همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: برنج روغن نباتی شکر بندر چابهار کالاهای اساسی وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو