Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@23:45:00 GMT

ترافيک روان با همکاري پليس در اول مهر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۸۲۵۰

ترافيک روان با همکاري پليس در اول مهر

خبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلیس راهور و پلیس انتظامی با آمادگی 100 درصد تلاش می‌کنند تا خدمات ترافیکی و انتظامی خوبی را ارایه کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار حسین رحیمی صبح امروز با حضور در مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: با نظارتی که بر بزرگراه‌ها و معابر شهری داشتیم ترافیک امروز پرحجم، اما روان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: به لحاظ ترافیک اول مهرامسال همانند سال گذشته بود و فرقی نداشت و این مرهون اقداماتی از جمله شناورشدن ساعات کاری ادارات و این است که کامیونت‌ها در ساعات اولیه صبح اجازه تردد و تخلیه بار را در 15 روز مهرماه ندارند.
سردار رحیمی افزود: از امروز نیز رصد هوشمند ترافیک تهران به وسیله هلی شات در پلیس راهور برنامه ریزی و اغاز شده است که این هلی شات برای کمک به نظارت پلیس راهور در شبکه‌های بزرگراهی و نقاط فاقد دوربین خواهد آمد.

همکاری شهرداری تهران و پلیس برای کنترل ترافیک
پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه حضور در برنامه رصد و پایش ترافیک تهران که در معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: معمولا در آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 30 درصد به ترافیک تهران افزوده می‌شود که همکارانم در مرکز کنترل ترافیک و پلیس راهور تمیهداتی را برای کنترل و هدایت ترافیک اندیشیده‌اند و وضعیت ترافیک معمولا حدود یک تا دو هفته شدت دارد تا کم‌کم به آرامش برسد و به وضعیت باثبات همیشگی برگردد.
وی افزود: تمهیداتی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی اندیشیده شده که کاهش سرفاصله قطار‌ها در بعضی از خطوط از این جمله است. همچنین امسال تحول دیگری نیز اتفاق افتاده؛ در مسیر اتوبان شهید چمران، پلی به سمت ولنجک افتتاح کرده‌یم که به واسطه آن از گره کور این محور در ساعات صبح و عصر تا حد زیادی کاسته می‌شود.
آقای حناچی در باره طرح پل گیشا گفت: همکارانم قول داده‌اند که تا 5 ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار تهران ضمن یادآوری این‌که کنترل ترافیک و آلودگی تهران راهی جز کاهش خودرو‌های شخصی ندارد، گفت: در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم. امیدوارم با تلاش در این مسیر دست شهروندان برای استفاده از دوچرخه و اسکوتر و مد‌های جانشین حمل‌ونقل بازتر شود تا وضعیت شهر بهتر شود.
وی ادامه داد: گسترش خطوط مترو شاید لزوما تنها راه کاهش شلوغی مترو نباشد، اما کم کردن فاصله سرخط قطارها، که الان در خط 1، 2، 4 و 6 و 7 اتفاق افتاده، بعلاوه افزایش واگن‌ها وضعیت را بهتر خواهد کرد. ایده‌آل ما در این موضوع، کاهش این سرخط به 2.5 دقیقه است؛ با تامین واگن‌های مترو به این دغدغه رسیدگی خواهد شد و گزارش بهبود دقیق وضعیت ترافیک نسبت به پارسال به زودی آماده می‌شود.
آقای حناچی تصریح کرد: اگر موفق شویم شهروندان عزیز را مجاب کنیم تا خودروهایشان را از خانه خارج نکنند و این امر به یک رفتار عمومی تبدیل شود، قطعا این موضوع بر کاهش ترافیک تاثیرگذار خواهد بود. این دستاورد مستلزم توسعه حمل‌ونقل عمومی است که برای پیشبرد آن تلاش می‌کنیم. درضمن باید برای خطوط مکمل که از درب منزل تا اولین ایستگاه مترو خدمات می‌دهند، برنامه‌ای داشته باشیم.
شهردار تهران گفت: همه باید برای این موضوع تلاش کنیم و از نوآوری و خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان هم استفاده کرده و می‌کنیم؛ مشابه خدمات سرویس بی دود را بیشتر توسعه خواهیم داد تا دسترسی شهروندان به این مد‌های حمل‌ونقل تسهیل شود.
آقای حناچی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم در نظام آموزشی کشور با فرزندانمان به‌درستی ارتباط را برقرار کنیم، آینده زندگی شهری ساخته می‌شود. می‌دانم که همکاران عزیزم در آموزش پرورش این کار را انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترافیک روان پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در مسیر بازگشت از شمال در دو محور هراز و چالوس خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی راه‌های کشور پس از پایان تعطیلات ۳ روزه در کشور گفت: در طول تعطیلات اخیر شاهد افزایش حجم سفرهای برون شهری بودیم و در همین راستا نیز همکاران من در پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشتند. روند سفرهای برون شهری نیز از روز چهارشنبه آغاز شده و در حال حاضر نیز شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم. در همین راستا نیز گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور در سراسر کشور حاکی از آن است که ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا ، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

وی ادامه داد:‌ در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع  محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.  در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از جوی آرام در تمامی جاده‌های کشور است.

شیرانی  با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلوار شهدای غواص تبریز به دوربین ثبت سرعت مجهز می‌شود
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • ترافیک پرحجم اما روان است
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح