Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: با برنامه ریزی منسجمی که صورت گرفته کلاس درس بدون معلم نخواهیم داشت و هدف کلی دایر بودن کلاس‌های پویا در مدارس بانشاط است. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، جعفر پاشایی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه نوآموزان پیش دبستانی با عنوان "غنچه‌ها" و کلاس اولی‌ها "شکوفه‌ها" از 31 شهریور ماه یک روز زودتر از پایه‌های دیگر تحصیلی به مدرسه رفتند، اظهار داشت: امسال 69 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی و 67 هزار دانش آموز پیش دبستانی در مدارس حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی امسال را در مدارس استان نزدیک به 390 هزار نفر اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی منسجمی که صورت گرفته کلاس درس بدون معلم نخواهیم داشت و هدف کلی دایر بودن کلاس‌های پویا در مدارس بانشاط است.

22000 دانش آموز کلاس اولی استان بوشهر سال تحصیلی را آغاز کردندمشهدمقدس| بیش از 7000 دانش آموز سال تحصیلی را در مدارس امام رضا(ع) آغاز می‌کنند97 درصد ثبت نام دانش آموزان استان بوشهر انجام شد

پاشایی با بیان اینکه امسال نسبت به سال قبل یک درصد به تعداد نوآموزان و دانش آموزان آذربایجان شرقی افزوده شده است، گفت: بیش از 780 هزار نوآموز و دانش آموز در 8200 مدرسه و 33 کلاس درس در سال‌تحصیلی 99_98 مشغول تحصیل خواهند بود که در مجموع حدود 7 هزار نفر بیش از آمار سال گذشته است. 

وی افزود: امسال بیش از 580 هزار نفر در مدارس دولتی و نزدیک به 200 هزار نفر در مدارس غیر دولتی تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در سال تحصیلی جدید، 41583 معلم در مدارس دولتی و حدود 10000 معلم در مدارس غیر دولتی وظیفه معلمی را بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • چند درصد مدارس استان سمنان تخریبی است؟
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند