Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:28:40 GMT

راه مقابله با دشمن چیزی جز ارتقای علمی نیست

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۰۵۴

راه مقابله با دشمن چیزی جز ارتقای علمی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که ارتقای تحصیلی رمز موفقیت است، گفت: امروز دشمنانی که در بعد علمی موفق هستند، توانسته‌اند جهان را تسخیر و استعمار کنند و راه مقابله با دشمن چیزی جز ارتقای علمی نیست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در آیین بازگشایی مدارس آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دانش آموزان بیشترین آمار جمعیتی در دوران دفاع مقدس بودند که از نظام اسلامی کیان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر این‌که در کنار ارتقای سطح تحصیلی، تذهیب نفس دانش‌آموزان  باید اولویت اولیا و مربیان مراکز آموزشی باشد، افزود: اولیای دانش‌آموزان آرزو دارند فرزندانی داشته باشند که از نظر معنوی و اخلاقی در بالاترین سطح قرار داشته باشند؛ بر همین اساس، همکاری و هماهنگی خانه و مدرسه برای تحقق این امر مهم بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که ناامیدی استکبار از برخورد سخت با ملت ایران؛ شدت نفوذ فرهنگی را بیشتر کرده است، تصریح کرد: رمز موفقیت دانش آموزان برای غلبه بر بدخواهان در وهله‌ی اول ارتقای سطح تحصیلی است که در این زمینه مسئولان آموزش و پرورش وظیفه‌ای سنگین بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: فکر حاکمیت و خود بزرگ بینی دشمنان به ویژه آمریکا بر دیگر کشورها، به دلیل موفقیت‌هایشان در بعد علمی است.

وی با بیان این‌که رشد علمی کشور در سایه تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب شتاب بیشتری گرفته است، گفت: موفقیت‌های بدست آمده در حوزه فناوری‌های جدید و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای که دشمنان را عصبانی کرده، در سایه توانمندی‌ها و موفقیت‌های دانشمندان جوان ایرانی به دست آمده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های جنگ نرم و تاثیر آن در بنیان فکری و اخلاقی دانش آموزان، تاکید کرد: پدران و مادران عزیز تربیت فرزندان خود را تنها به مدرسه نسپارند، بلکه با ارتباطی مستقیم با مربیان آموزشی و پرورشی در هدایت و کنترل آینده‌سازان کشور نقش‌آفرین باشند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان در سفر یک‌روزه خود به استان فارس با محمدهادی‌ایمانیه استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

داداش‌پور در این دیدار که با هدف بررسی حداکثرسازی جذب دانشجویان بین‌المللی برگزار شد، گفت: جذب دانشجویان بین‌المللی علاوه بر تقویت تعاملات بین‌المللی، به تحقق اهداف مهمی مانند ارتقاء کیفیت آموزش، افزایش درآمد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور نیز کمک شایانی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که امروزه کشورها با ارتقای سطح همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی علمی نه تنها مشروعیت جانبی و منزلت کسب می‌کنند بلکه به نوسازی اقتصاد و کارآمدی فناوری خود مدد می‌رسانند، افزود: تحرک دانشجویان در سطح جغرافیای جهان قادر خواهد بود زمینه‌های تسهیل انتقال فناوری، همچنین ظهور نوآوری‌های رادیکال را فراهم کرده و بازار علم و نظام عرضه و تقاضای آموزش عالی را نیرومند سازد و تراکم و انباشت مناسبی از نیازها و کالاهای جدید فرهنگی و نرم‌افزاری را سامان دهد و این تراکم که همراه با تنوع و غنای فرهنگی حاصل می‌شود در واقع موتور محرک توسعه علمی محسوب می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان با تأکید بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و آموزشی منحصر به فرد استان فارس، یادآور شد: دانشگاه‌های این استان توانایی و قابلیت جذب دانشجویان بین‌المللی را دارند و این امر در صورت تحقق همه جانبه آن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه منطقه و کشور ایفا کند.

رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی خاطرنشان ساخت: بی‌شک ارتباط نزدیک با جوامع بین‌المللی، باعث ارتقاء شهرت دانشگاه‌ها و در مجموع کشور در دایره نظام علمی دنیا شده و با تحقق تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی شاهد رشد و گسترش مراکز آموزشی و به تبع آن کشور خواهیم شد و به اهمیت جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر وقوف خواهیم یافت.

داداش‌پور با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل باید از امکانات و خدمات بهره‌مند باشند؛ تصریح کرد: پشتیبانی زیرساختی و خدماتی، حمایت آموزشی و فرهنگی از جمله خدماتی است که دانشجویان بین‌الملل باید از آن به خوبی برخوردار باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از تلاش‌های سازمان امور دانشجویان ایجاد یک محیط دوستانه برای دانشجویان بین‌المللی است تا بتوانند سفیران خوبی برای معرفی جاذبه‌های تحصیل در ایران باشند.

استاندار فارس نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: استان فارس آمادگی دارد تا با توجه به چشم‌انداز دولت سیزدهم یعنی مرجعیت علمی کشور ایران و گسترش زبان فارسی به عنوان مرکز جذب دانشجویان بین‌المللی قرار گیرد.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است زیرا برای کشور منفعت‌های زیادی دارد و سبب پیشرفت همه‌جانبه آن می‌شود.

کد خبر 6097375

دیگر خبرها

  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند
  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر