Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:44:10 GMT

نوازنده چیره‌دست سرنا درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۳۵۲

نوازنده چیره‌دست سرنا درگذشت

«برات اصلاحی» ـ نوازنده چیره‌دست سرنا و اهل تربت جام ـ که مدتی از بیماری شدید ریوی رنج می‌برد، صبح امروز ـ دوشنبه ـ در بیمارستانی مشهد درگذشت.

عزیز احمدی، خواننده‌ی تربت جامی در گفت‌وگویی با ایسنا خبر فوت این هنرمند را تأیید کرده و گفته است: ایشان مشکل ریوی داشتند و پزشکان از ابتدا تشخیص داده بودند که سرطان ریه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دو بار هم در بیمارستان بستری شدند.

احمدی ادامه داد: بالاخره این اتفاق برای هر کدام از ما نیز پیش خواهد آمد. او حدود ۵۰ سال یا بیشتر سن داشت و در روستای محمود آباد تربت جام اقامت داشت.

این خواننده تربت جامی درباره مرحوم اصلاحی گفت: برات اصلاحی در سرنا نوازی بعد از مرحوم غلامعلی نینواز در منطقه تربت جام رو دست نداشت. البته شاید در تکنیک‌های جدید افراد بهتری باشند ولی در تکنیک‌های خطه جام پس از استاد نینواز، اصلاحی حرف اول را می‌زد.

او در جشنواره‌های مختلفی شرکت و مقام کسب کرده بود. همچنین آثاری را با گروه فردای جام منتشر کرد. برات اصلاحی در کشورهای یونان، آلمان، دانمارک، عمان، ترکیه، قطر و چندین کشور دیگر اجرا و در جشنواره‌های مختلف داخلی شرکت کرده بود. او هنرمند شناخته شده و معروفی در منطقه بود و جایگاه هنری داشت.

خبرنگار ایسنا همچنین با محمد رحم‌دلخواه، یکی از استادان نوازندگی سرنای تربت جام تماس گرفت که او هم خبر فوت مرحوم اصلاحی را تایید کرد و گفت: به من گفته‌اند که پیکر ایشان هنوز در مشهد است.

جزییات مراسم تشییع پیکر این هنرمند سرنانواز متعاقبا ارسال می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد

به مناسبت روز جهانی کارگر یادواره ۴۵ شهید کارگر شهرستان تربت جام در محل مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) این شهرستان برگزار شد‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت جام، به مناسبت روز جهانی کارگر یادواره 45 شهید کارگر شهرستان تربت جام با حضور خانواده شهدا و ایثارگران، فرماندار، امامان جمعه و جماعات، مسئولان قضایی، اجرایی، نظامی و انتطامی،کارگران و اقشار مختلف مردم به همت ستاد گرامی داشت هفته بزرگداشت کار و کارگری و بسیج کارگری باشکوه خاصی در محل مسجدحضرت موسی بن جعفر(ع) این شهرستان برگزار شد‌.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام با گرامیداشت یاد و خاطره 45 شهید حوزه کار و کارگری و بزرگداشت روز کارگر و تقارن آن با هفته مقام معلم و سلامت، افزود: شهدا بالاترین مقام را در نزد خداوند دارند و  ما نیز در مقابل شهدا و خانواده آنان و مجاهدین عرصه اقتصادی سر تعظیم می‌کنیم، شهدا در بهترین موقعیت قرار دارند و خداوند عاشق شهدا است.

حجت الاسلام غلامی افزود: دشمن مدام در حال طراحی نقشه برای نابودی جمهوری اسلامی است و تنها راه مبارزه با دشمنان جهاد و مبارزه است، عرصه کار و کارگری و عرصه تلاش و کوشش در کشور ایجاد قدرت می‌کند و قدرت هر نظام به بخش کارگری است.

وی ادامه داد:قوام جامعه به کار جهادی است اما مدیران در حوزه کار و کارگری باید امنیت شغلی، بیمه و مهارت افزایی کارگران را فراهم کنند.

غلامی خطاب به کارگران خاطرنشان کرد: کارگران باید به کار خود ارزش قائل شوند،کار را امانت بدانند و از کم کاری پرهیز کنند و در محیط کار انضباط و احساس مسئولیت داشته باشند.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • ملی‌پوش‌ سابق‌ کشتی ایران درگذشت
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند