Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدابوالفضل کاظمی، در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام محرم در خصوص کاربری موقوفات حوزه علمیه خراسان، افزود: در حوزه‌های علمیه، در موضوعات مختلفی برنامه‌های وقف داریم و مصداق بارز آن در حیطه آموزش و پرورش است؛ از جمله احداث مدارس، مجتمع‌های اموزشی، بخش اسکان برای طلبگان، آی‌تی، ورزش و حتی درمان. در تمام این عرصه‌ها هم واقف داریم و هم باتوجه به تبلیغاتی که انجام دادیم، توانستیم وقف جدید نیز ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اداره اوقاف و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان، ضمن اشاره به اینکه یکی از اقدامات تحولی در حوزه علمیه خراسان، ایجاد دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه‌های علمیه خراسان است، تصریح کرد: این دفتر،  بعد از اینکه مقام معظم رهبری، اعضای جدید شورای عالی حوزه علمیه خراسان و همچنین مدیریت محترم حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله مصباح عاملی را انتصاب کردند، تاسیس شد و در این مدت کارهای بسیار ارزشمندی شکل گرفت.

کاظمی ادامه داد: موقوفات حوزه‌های علمیه شناسایی شده است و باید گفت حدود ۲۰ هزار رقبه وقفی در حوزه‌های علمیه خراسان در سطح کشور و حتی خارج از کشور داریم و همچنین پرونده‌های مختلف حقوقی در جهت احیای این موقوفات تشکیل شده است. همچنین طی دو سال و نیم اخیر، بالغ بر ۸۰ رقبه وقفی جذب کرده‌ایم که موید این است که مردم اقبال مطلوبی نسبت به فضای دینی و حوزه‌های علمیه دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه در رسانه‌های خارج از کشور، جو جامعه ایرانی طوری نشان داده می‌شود که فاصله مردم با روحانیون زیاده شده است، گفت: آمارها و نمودارهای جذب موقوفات ما دقیقا برعکس این مسئله را نشان می‌دهد. آمار جذب ما در  سال ۱۳۹۷ و ۶ ماهه اول سال ۹۸، به مراتب از سال‌های قبل بیشتر بوده است.

مسئول اداره اوقاف حوزه علمیه خراسان، اضافه کرد: من موضوع فاصله مردم از دین و روحانیت را حداقل در فضای کاری خود قبول ندارم؛ اما معتقدم که باید برای متدینین، تبیین دقیقی داشته باشیم که اگر بخواهند کار خیری انجام دهند، ثمرات و برکاتش چه چیزی است. شاید متدینین نسبت به اینکه وقفی که می‌کنند به نتیجه دقیقی نمی‌رسد و یا به بهره‌وری لازم نمی‌رسد، گله‌مند باشند اما این به معنای فاصله گرفتن آن‌ها از امور وقفی و خیریه نیست.

کد خبر 4726067

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد حوزه علمیه خراسان وقف حوزه علمیه خراسان رضوی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی شهرکرد بوشهر شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف بیرجند ایلام استانداری سمنان بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه عبد بودند. شهید مطهری قابلیت هایی داشتند که امام راحل ایشان را استاد شهید می نامیدند و علامه در رسای ایشان اشک ریختند. ایشان برای رسیدن به قله های باور خود بسیار تلاش و کوشش کردند.

وی افزود: مرحوم شهید مطهری از استادان خوبی برخوردار بودند که نشان می دهد اگر یک فرد مستعد در مسیر استادان دلسوز قرار بگیرد می تواند همچون علامه شهید مطهری رشد کند. بسیاری استعداد، انگیزه و امکانات داشتند اما در مسیر تعالی استاد خوب نصیب آنها نشد و به جایی که باید نرسیدند اما مرحوم شهید مطهری از کسانی بودند که خداوند متعال درباره رفیق، استاد و محیط خوب به ایشان تفضل کردند. ایشان در فقه شاگردی آیت الله بروجردی و مرحوم امام راحل و در فلسفه، حکمت و معارف شاگردی مرحوم علامه طباطبایی را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: مرحوم شهید مطهری در شرایطی رشد کردند که شاید اگر ما در آن قرار بگیریم آنگونه نشویم. علت اینکه ایشان به تهران می آیند این بود که در کشور حزب توده، جریانات کمونیستی و سوسیالیستی آغاز به کار کرده بودند و شبهه به دین و مذهب وارد می کردند، زمانی که دین در دانشگاه ها افیون جامعه محسوب می شد مرحوم مطهری کرسی طرفداری از دین را بلند کردند. استفاده از نیروهای مومن و متدین در دانشگاه یکی از کارهای مطهری بود. ایشان با شهامت و رشادت از دین در دانشگاه سخن گفتند واز حکمت و فلسفه دفاع داشتند، ایشان حتی در حوزه های علمیه یکی از اصول و استوانه های دفاع از حکمت و فلسفه بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشوربا بیان اینکه یکی از خصوصیان ایشان بیگانه نبودن با علوم روز بود. عنوان کرد: ایشان در خط مقدم آگاهی از علوم روز قرار داشتند. اسلام و شیعه دنبال استادانی است که در هر عرصه ای بتوانند شبهات مردم را پاسخ بدهند و اجازه ندهند که شیاطین مردم را به گمراهی بکشند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که بیشترین هجمه و حمله نسبت به دین وجود دارد پس باید بتوانیم شبهات را به خوبی پاسخ دهیم. امروز بسیاری از نهادها در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند انتظار است که از شما طلاب کسانی همچون شهید مطهری تربیت شوند و به جامعه دینی خدمت کنند. فرصت ها بسیار کم است. نقش ما به عنوان نهاد تعلیم و تربیت که اساسی ترین نهاد پس از خانواده است در این است که با قدرت تلاش کنیم که آسیب های فرهنگی دشمن بر جامعه ما بسیار کمتر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب خواهر باید به طلبه بودن خود و سربازی برای امام زمان افتخار کنند، طلاب تا می توانند با قرآن و احادیث اهل بیت انس داشته باشند که علم و و آگاهی آنها نسبت به علوم دینی افزایش یافته و با قدرت و آگاهی کامل دین را در جامعه ترویج دهند، طبق آیات قرآن کریم علم آموزی حد یقف ندارد.

کد خبر 6093775 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • چرا صدا و سیما با تبلیغات دروغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مدارا می کند؟
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟