Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان امسال این دانشگاه را دختران و مابقی را پسران تشکیل می‌دهند.

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر حسن قوامی با اشاره به اینکه نام‌نویسی از پذیرفته شدگان آزمون سراسری طی دو نوبت برای دختران و پسران انجام می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان ثبت نام الکترونیکی خود را انجام داده‌اند و در فاصله زمانی ۳۱ شهریورماه تا سوم مهرماه به صورت حضوری نام نویسی خود را قطعی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضعیت جسمی و روانی دانشجویان نیز غربالگری می‌شود، عنوان کرد: سلامت دانشجویان از لحاظ روانی و جسمی بررسی می‌شود و در مواردی که نیاز به پیگیری داشت، اقدامات بعدی برای وی انجام می‌شود.

دکتر قوامی خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌ها تا ۱۲۰ درصد افزایش پذیرش انجام شده است و در بعضی از شهرستان‌ها مانند کاشمر که فقط ۴ نفر ظرفیت مازاد پرستاری بوده، سازمان سنجش ۳۴ نفر قبولی اعلام کرده که این موضوع باعث شده تا ۳۰ نفر از آنها را در نیمسال دوم پذیرش کنیم.

مدیر امور آموزشی دانشگاه  علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر از رتبه ۵ کنکور تا رتبه ۳۰۰ در رشته پزشکی دانشجو جذب دانشگاه علوم پزشکی شده است و بالاترین رتبه‌ها در بخش پردیس بین‌الملل نیز هزار و صد در رشته دکتری حرفه‌ای هستند.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشگاه‌های برتر کشور و هم ردیف سایر دانشگاه‌های مادر است.

منبع : ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شده است، گفت: کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طاهر درودی؛ معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تقریبا معاینات پزشکی تمام زائران انجام شده است و از نظر توانمندی جسمانی شرکت در مناسک حج ارزیابی شده‌اند.

وی افزود: بعد از معاینات این زائران مشخص شد بیماری فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی شایع‌ترین بیماری در میان زائران ایرانی است. بیش از یک هزار و 450 زائر بالای 80 سال، 92 نفر زیر 18 سال، 9 هزار و 489 نفر بین 70 تا 80 سال سن دارند.

درودی در خصوص داروهای مورد نیاز بیان کرد: زائران می‌بایست در سفر حج داروی‌هایی را که مصرف می‌کنند، با خود به همراه داشته باشند، البته حواسشان به داروهای ممنوعه باشد.

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، دارو و تجهیزات مورد نیاز حج را خریداری و بسته‌بندی کرده و در حال انجام امور اداری برای اعزام به مراکز درمانی هلال‌ احمر ایران در عربستان سعودی است.

صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال 87 هزار و 550 نفر در قالب 614 کاروان از اواخر اردیبهشت از 21 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین