Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی) در آیین بازگشایی مدارس در کنار دانش‌آموزان پیش دبستانی حضور یافته و ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، تربیت قرآنی را پایه پرورش فکری دانش‌آموزان دانست.

محجوب تصریح کرد: امیدوارم که امسال برای دانش‌آموزان و معلمان سال بهتری نسبت به سال قبل باشد و فرزندان این مرز و بوم به کمک پدران و مادران به بهترین شکل مورد تربیت قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پرورش و تربیت شایسته، مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر دوش معلمان قرار دارد و از معلمان می‌خواهم بر پایه آموزه‌های قرآن کریم و تعالیم دینی به پرورش شاگردان خود بپردازند.

محجوب با اشاره به اینکه نباید بچه‌ها بدون آموزش رها شوند، گفت: بدترین نحوه رویارویی با کودکان این است که با امر و نهی کردن، از آنها بخواهیم رفتار ما را تقلید کنند.  رابطه والدین با فرزندان باید دوستانه باشد نه از جایگاه ولی و طرف تنبیه.

وی ادامه داد: امر و نهی کردن در کودکی در نهایت باعث طغیان و سرکشی در نوجوانی می‌شود. از همین منظر آموزش و یادگیری باید در محیط های اجتماعی و از طریق اقناع صورت گیرد.

محجوب گفت: لازم است والدین اوقاتی را برای بردن کودکان به موزه،کتابخانه، پارک و...اختصاص دهند چرا که این مساله می‌تواند در رفتار شخصی،زندگی شغلی و اجتماعی آنها در آینده موثر باشد.

وی خواستار برگزاری جلسات منظم بین والدین با روانشناسان مهد کودک هدهد شد و گفت: مربیان و والدین باید در کنار یکدیگر و با برنامه منظم در راستای شکوفا کردن ظرفیت ذهنی نونهالانشان تلاش کنند.

محجوب با اشاره به اینکه مهدکودک قرآنی هدهد از برنامه های کلی و کلان آموزش و پرورش تبعیت می‌کند، اظهار داشت: برای ورود به جامعه سودمندترین و مناسب‌ترین مقدمه برای کودکان آشنایی با قرآن است و از این منظر آموزش سوره‌های کوچک قرانی را در کنار سایر آموزش‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علیرضا محجوب آیین بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند