Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@11:53:48 GMT

زنگ مقاومت و ایثار در مدارس ملایر به صدا در آمد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۶۴۸

زنگ مقاومت و ایثار در مدارس ملایر به صدا در آمد

همزمان با آغاز سال تحصیلی و به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس زنگ ایثار و مقاومت در مدارس ملایر به صدا درآمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مراسم مخصوص زنگ مقاومت و ایثار با حضور مسئولین شهر ملایر در مدرسه حاج فرهادی فر برگزار شد

امام‌جمعه ملایر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در این آیین رشد چشمگیر علمی کشور را در پرتو برکات انقلاب و جنگ تحمیلی دانست و اظهار کرد: در پرتو دفاع مقدس این کشور از امنیت خاصی برخوردار است و امروز جوانان و نوجوانان ما به‌راحتی و بدون دغدغه تحصیل‌کرده و سر کلاس حاضر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برقراری حضور چشمگیر دانش آموزان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانش آموزان، ۱۳ ساله‌ها و فهمیده‌ها در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی داشتند و کم نبودند کسانی که کتاب‌هایشان را به جبهه بردند و در کنار جنگ و مدارج علمی را طی کردند.

وی جنگ امروز را جنگ علم و اقتصاد دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم در این جنگ اقتصادی و فرهنگی پیروز شویم باید به دانش آموزان توجه ویژه داشته باشیم.

امام‌جمعه ملایر گفت: توجه به علوم دانش‌بنیان یکی از راه‌های پیروزی در این جنگ اقتصادی تحمیل‌شده است که کار ما ر امتداد دفاع مقدس است.

وی گفت: اسلحه امروز قلم است که در دست دانش‌آموزان قرار دارد و این دانش آموزان هستند که آینده کشور را درست می‌کنند باید به آنان توجه بیشتری داشته باشند و بستر لازم برای رشد و ترقی آنان که به پیشرفت کشور منتج می‌شود را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به آمار تلفات در مدارس آمریکا بیان کرد: آمریکا در حالی می‌خواهد برای دنیا برنامه‌ریزی که هنوز دانش‌آموزان در این کشور با اسلحه به سر کلاس درس می‌روند و آمار کشت و کشتار در این بخش در کشور آمریکا بسیار چشمگیر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به دشمنی‌های آمریکا و تلاش‌های آن برای ناامنی کشور بیان کرد: آمریکا و دشمنان به دنبال این بوده که اول مهر ایران با ناامنی آغاز شود اما به برکت انقلاب امروز همه دانش آموزان در امنیت کامل به سر کلاس خود رفتند و در اوج نظم و ابتدا مدارس بازگشایی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه پیشرفت کشور امروز را مدیون دانش آموزان دیروز دانست و گفت: دانش آموزان دیروز اندیشمندان امروز هستند که به پشتوانه همین‌ها رئیس‌جمهور بعد از خروج آمریکا از برجام گام‌های بازگشت ایران را از برجام تدوین کردند.

وی به تلاش‌های اندیشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: به همت همین اندیشمندان امروز بار دیگر ما به قدرت هسته‌ای خود بازمی‌گردیم و به رخ جهانیان می‌کشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریورماه اظهار کرد: در این روز با رونمایی از تجهیزات نظامی جدید و قدرتمند که همه برای امنیت کشور به کار گرفته می‌شود قدرت خود را بار دیگر به دنیا نشان دادیم و بیان کردیم که ما با هیچ‌کس سر جنگ نداریم اما با توانمان از کشورمان دفاع می‌کنیم.

حضور بیش از 50 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس شهرستان ملایر

در ادامه قدرت الله ولدی، فرماندار ملایر گفت: ۴۷۳ مدرسه و 2 هزار و 126 کلاس درس پذیرای دانش آموزان از اول مهر هستند.

وی گفت: 34 هزار و 40 معلم نیز تعلیم و تربیت دانش آموزان را در سال تحصیلی امسال به عهده می‌گیرد.

فرماندار ملایر به حضور بیش از ۲۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه و ۱۰ هزار نفر در متوسطه دوم امسال در کلاس‌های درس حضور دارند.

وی گفت: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک‌نهاد اجتماعی وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده دارد و پایه و اساس توسعه هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است و پرورش نیروی انسانی بر عهده آموزش‌وپرورش است.

ولدی توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور را از ثمرات مهم آموزش‌وپرورش دانست و گفت: پیشرفت هر کشور محصول آموزش‌وپرورش پویا و نظام‌مند‌است و آموزش‌وپرورش است که باعث توسعه پایدار می‌شود و باید برنامه‌ریزی صحیح و مطابق‌ها مطابق با نیازهای جامعه داشته باشد.

وی به نقش آموزش‌وپرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در آموزش‌وپرورش ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی وجود دارد که باید بتوانیم تهدیدها را نیز به فرصت تبدیل کنیم.

فرماندار ملایر به مهم‌ترین مشکلات و تهدیدهای آموزش و پروش اشاره کرد و گفت: مسائل فرهنگی و جامعه معلمان و فرهنگیان با مشکلات متعددی روبه‌رو است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها بحث ناکافی بودن بودجه و نظام اقتصادی است.

وی وضعیت معیشتی فرهنگیان، فرسایش تدریجی ساختمان‌های مدارس و ساختمان‌های آموزشی و سوق نخبگان به سمت دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین آسیب‌های این قشر دانست.

ولدی تأکید کرد: انتظار ما از وزیر جدید آموزش‌وپرورش این بوده که جایگاه معلمان و به طرح بنیاد تحول بنیادین آموزش‌وپرورش توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری پیگیری‌های خوبی در حوزه آموزش‌وپرورش انجام‌شده است و اعتبارات مناسبی نیز برای تکمیل پروژه‌های آموزش‌وپرورش اختصاص داده‌شده است.

 

فرماندار ملایر گفت: اردوگاه فجر وضعیت نامساعد نامناسبی پیداکرده بود که اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد تا به‌عنوان یک اردوگاه نمونه استفاده شود.

وی به پیگیری و اختصاص بودجه برای تکمیل استخر دانش‌آموزی شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: این استخر نیمه‌کاره رهاشده است که پیگیری‌ها و اقدامات خوبی برای حل مشکلات آن در نظر گرفته‌شده است.

ولدی تجهیز و یا ساخت خانه معلم جدید را یکی دیگر از اهداف در بخش آموزش‌وپرورش شهرستان عنوان کرد و گفت: توجه به سینما فرهنگیان و کتابخانه طبقه دوم آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی وضعیت درمانگاه فرهنگیان و فروشگاه فرهنگیان را از نقاط قوت آموزش‌وپرورش در شهرستان ملایر عنوان کرد.

فعالیت 350 مدرسه دولتی و غیردولتی در ملایر
در ادامه هادی سلگی، رییس آموزش و پرورش ملایر با اشاره به تحصیل بیش از ۳۸ هزار دانش‌آموز در مدارس ملایر اظهار داشت: یک هزار و 500 کلاس درس در 350 مدرسه دولتی و غیردولتی از ابتدای مهر برای تحصیل دانش آموزان فعال می‌شوند.

وی به تحصیل 3 هزار و 800 دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی اشاره کرد و گفت: در دوره متوسطه اول نیز 3 هزار و 15 دانش‌آموز سال تحصیلی را آغاز کردند که این امر نشان‌ از جمعیت رو به رشد دانش آموزان دارد و دانش آموزان پایه اول ابتدایی و اول متوسطه جمعیت بالاتری دارد.

رئیس آموزش و پرورش ملایر معلمی را متفاوت با سایر شغل‌ها دانست و بیان کرد: معلم تنها کسی است که به دنبال این است که شاگرد از خودش بهتر شود و به درجات علمی بالاتر دست پیدا کند.

وی اجرای سند تحول بنیادین را مهم‌ترین هدف آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: به دنبال این بوده که علاوه بر دروس آموزش مهارت زندگی را همچون سال‌های گذشته به دانش آموزان آموزش دهیم.

سلگی افزود: مدیران و معلمان مسائل اجتماعی و آموزش غیر درستی را در چهارچوب کار خود قرار دهند و خانواده‌ها نیز بر اجرای و آموزش مسائل اجتماعی تأکید کند که این مسئله نتیجه مطلوب برای خود آن‌ها نیز خواهد داشت.

وی تفاوت مدارس خاص و عادی و حاشیه‌ای را که از طرف جامعه دسته‌بندی‌شده‌اند را در پیگیری خانواده دانست و گفت: هدف اصلی ما اجرای برنامه‌های وزارت کشور و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در تمام مدارس شهرستان است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است