Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:01:16 GMT

سهم کارگران از دلار 4200تومانی؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۰۹۸۳۴

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تشکیل تعاونی‌های مسکن کارگری و واگذاری خانه‌های مسکن مهر تکمیل شده به کارگران را خواستار شد و گفت: دولت بخشی از دلار ۴۲۰۰ تومانی را برای تامین معیشت و مایحتاج جامعه کارگری اختصاص بدهد. ناطقان: ناصر چمنی با اشاره به تشکیل جلسه فردای شورای عالی کار گفت: بحث اصلی ما در این جلسه مسکن و معیشت است و پیشنهادات و نقطه نظراتی هم داریم که در این جلسه مطرح خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشی هم به دبیرخانه شورا در بحث مسکن فرستاده شده است.

طرح اجاره به شرط تملیک گره گشاست!

وی ادامه داد: ما معتقدیم که دولت باید به وظیفه عمومی خود در بحث تامین مسکن برای آحاد جامعه به ویژه کارگران عمل کند و مستقیما به بحث مسکن ارزان قیمت کارگران ورود کند.قبلا طرح اجاره به شرط تملیک به اجرا درآمد که موجب خانه‌دار شدن بسیاری از کارگران شد که می‌تواند در شرایط موجود گره‌گشا باشد ولی تاکید داریم هر طرحی که در بحث مسکن کارگران عملیاتی می‌شود باید فرصت و زمینه رانت‌خواری را از بین ببرد و موجب طولانی شدن پروژه‌های مسکن نشود.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران خواهان تشکیل تعاونی‌های مسکن کارگری شد و گفت: یکی از راه‌های خانه‌دار شدن کارگران تشکیل تعاونی‌های مسکن کارگری است تا کارگران با عضویت در این تعاونی‌ها بتوانند با قیمت ارزان تری صاحبخانه شوند.

چمنی ادامه داد:اگر از کارگران در تاسیس و مدیریت تعاونی‌های مسکن استفاده شود بهتر نتیجه می‌دهد و کارگران در خانه‌هایی که مسئول اجرای پروژه‌های آن هستند ساکن خواهند شد.تعاونی‌های مسکن خوشنام و با سابقه هم می‌توانند در بحث ساخت و ساز مسکن کارگران ورود کنند.این کار بهتر از ‌آن است که دولت پروژه‌های مسکن را به دست پیمانکارانی بسپارد که موجب طولانی شدن تکمیل و گرانتر شدن خانه‌ها و ایجاد رانت خواری و انحصار می‌شوند.

واگذاری خانه‌های مسکن مهر تکمیل شده به کارگران

این مقام ارشد کارگری در عین حال بر لزوم استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن مهر برای خانه‌دار شدن کارگران تاکید و اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی باید اطلاعات دقیقی از وضعیت خانه‌های مسکن مهر در شهرها به وزارت کار بدهد و مشخص شود در کدام شهر چند واحد مسکن مهر خالی است و چه تعداد تکمیل و آماده تحویل است تا بر اساس آن به کارگران فاقد مسکن واگذار شود.

به گفته وی اگر دولت می‌خواهد در تامین مسکن کارگران موفق شود باید تعاونی‌های مسکن کارگری را در اجرای آن سهیم کند و طرح را به دست افراد دلسوز و متعهد نسبت به جامعه شریف کارگری بسپارد.

توزیع ماهانه سبد کالا به خانوارهای کارگری

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره تقویت قدرت خرید جامعه کارگری و پیشنهادات کارگران در جلسه فردای شورای عالی کار نیز گفت: چرا جامعه کارگری نباید از این دلار ۴۲۰۰ تومانی که مولد اصلی تولید است بی بهره بماند؟ دولت برای معیشت جامعه کارگری و جامعه کم درآمد کشور از دلار ۴۲۰۰ تومانی هزینه کند و مایحتاج اولیه خانوارها را ماهانه یا دو ماه یکبار از طریق توزیع سبد کالای حمایتی یا پرداخت بن غیرنقدی و کمک از تعاونی‌های مصرف تامین کند.

به گفته چمنی با بازگشایی مدارس، حقوق یک ماه کارگران صرف خرید کیف و کفش و ثبت نام مدرسه و خرید لوازم التحریر شده و شایسته است که دولت برای کمک به هزینه‌های زندگی کارگران بخشی از دلار ۴۲۰۰ تومانی را در این راه هزینه کند.

به گزارش ایسنا، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی در اصل ۳۱ قانون اساسی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. بر اساس آمارها بیش از ۶۰ درصد دریافتی کارگران صرف هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها می‌شود منبع: ایسنا برچسب ها: سهم ، کارگران ، دلار4200تومانی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سهم کارگران دلار4200تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن

به گزاش پارس نیوز ،‌ علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای‌عالی کار نیاز به تأیید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دوبرابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به‌محض اینکه این پیشنهاد در شورای‌عالی کار تصویب شود و پس از آن مورد تأیید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری