Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید کنعانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برنامه های امداد و نجات اربعین به صورت ستادی کل کشور اعلام می شود، افزود: امسال ۴۰ درصد پوشش خدمات امدادی و درمانی نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این عملیات عظیم دو ماموریت را در داخل و خارج از کشور برنامه‌ریزی و اجرا خواهد کرد، ادامه داد: این جمعیت در داخل کشور متولی اصلی امداد و نجات به ویژه ایجاد آمادگی در مرزهای خروجی بوده و در خارج کشور نیز وظیفه بهداشت، درمان و همچنین پاسخگویی اضطراری در حوادث و سوانح را عهده‌دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنعانی گفت: در داخل کشور و تا رسیدن به مرزهای زمینی مهران، چذابه، شلمچه و خسروی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خدمات لازم را به زایران سالار شهیدان (ع) ارایه می کند و در خارج از مرزها (کشور عراق) مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خدمات درمانی مربوطه را به زایران اربعین حسینی (ع) در شهرهای کربلا معلی، کاظمین شریفین، سامرا، کوت، حله و نجف اشرف را ارائه خواهند کرد.
وی ادامه داد: ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی اربعین حسینی در داخل کشور نیز به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه خدمات امداد و نجات برای زایران اربعین از ۱۳ مهرماه تا ۳ آبان ماه سال جاری انجام می شود، ادامه داد: تا به امروز از طریق ستاد کشوری از آذربایجان شرقی ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه تریلر درخواست شده که در کشور عراق مستقر است.

وی اظهار داشت: ۵ نفر از کارکنان اصلی هلال احمر و سه نفر نیز امدادگران آذربایجان شرقی نیز اعزام شدند.

کنعانی با اشاره به اینکه در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کادر درمانی از کل کشور از طریق ثبت نام در سامانه برای خدمات رسانی به زایران حسینی اعزام خواهند شد، گفت: از این تعداد ۱۰ پزشک که از نیروهای داوطلب هلال احمر استان هستند و ۳ تکنسین دارویی هلال احمر نیز انتخاب و اعزام می شوند. همچنین در خصوص تامین اقلام مورد نیاز توسط هلال احمر گفت: استان ها اجازه باز کردن انبارهای هلال احمر به دلیل احتمال وقوع حادثه ندارند و همه اقلام از طریق تهران و استان های مرزی تامین می شود.

وی همچنین به زائران ایرانی عتبات عالیات در کشور عراق توصیه کرد: تمام لوازم شخصی و اضطراری از جمله داروهای خاص را با خود به همراه داشته باشند. به علاوه ممنوعیت های دارویی عربستان در سفر اربعین وجود ندارد.

به گزارش ایرنا،  راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و یکهزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.
برای پیاده ‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روی روز ۱۶ صفر است.

۶۱۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اربعین حسینی جمعیت هلال احمر محرم ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۰۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمدعلی کاوسی صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ دیشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

گفتنی است؛ اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!