Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: امروز جلسه اصلی ستاد اربعین برگزار شده و تمامی دستگاه ها عملکرد خود را ارائه داده اند و براساس همین آمار، باید بگویم ۱۴ کمیته در ستاد اربعین حسینی نقش آفرین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید پیش بینی می شود امسال برای حضور در راهپیمایی اربعین بیش از ۳ میلیون زائر داشته باشیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: بیشترین تعداد زائر که از سوی ایران برای شرکت در مراسم اربعین رفته بودند، مربوط به سال ۹۶ با  دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: براساس اعلام دستگاه های مرتبط در این جلسه آمادگی تهیه و توزیع ۱۶۴ میلیون وعده غذایی و برپایی ۲۶۰۰ موکب را داریم که این راه هم یادآوری کنم در سال گذشته ۶۴ میلیون وعده غذایی و ۲۰۸۰ موکب برپا شده است و همانطور که می بینید خدمات برای این مراسم افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: زمان خدمات دهی را افزایش دادیم و بازه زمانی بیشتری را به زائرانی که قصد شرکت در این مراسم دارند، ارائه می دهیم. بحث حمل و نقل یکی از اولویت های ما بوده. مشکلی در تأمین و تردد وسایل نقلیه مثل قطار، هواپیما و غیره نداریم و با ۱۲ هزار اتوبوس و کامیون آماده تر از سال گذشته هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به خدمات در حوزه  امنیت گفت: منظور از خدمات در حوزه امنیت هم در داخل عراق و هم در داخل ایران است. در این راستا تمامی تدابیر لازم را اندیشیده ایم و به استانداران مرزی گفته ایم با استانداران عراق دیدار داشته باشند و تصمیمات لازم در حوزه تأمین امنیت زائران را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: درموضوع اربعین، محور اصلی مردم هستند. هر کمکی که دولت بخواهد در این مراسم انجام دهد مربوط به مباحث عمومی و زیرساختی است.

وزیر کشور افزود: مردم باید در بحث  اربعین فعال باشند و باید اربعین را مردمی برگزار کنیم و سعی کنیم مراسمی ماندگار را در ذهن مردم نقش ببندیم.

وی یادآور شد: سه میلیون نفر را ظرف ۲۰ روز از اقصی نقاط جابجا کردن و به بیرون از کشور بردن، کار سختی است که هماهنگی های لازم بین تمامی دستگاه ها را طلب می کند.

کد خبر 4726465 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور رحماني فضلي شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش نشانی اربعین حسینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی آتش سوزی دادگاه اربعین 98 عملیات امداد و نجات کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود