Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: «امام حسین (ع)» عاشقانه به سوی خداوند متعال شتافت و در مقابل خواسته‌های پروردگار سر تعظیم فرود آورد، خداوند نیز در مقابل این عشق، ایشان را در قلوب مسلمانان و مسیحیان و سایر ادیان قرارداد تا نشان دهد که هر کس در مقابل خواست خداوند راضی و مرضی باشد خداوند نیز در مقابل به او مقام خاصی عطا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 13:00 - 01 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۱۹۶۸

حمید وحیدی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون فلسفه پیاده روی اربعین گفت: یکی از راه‌های اظهار محبت به دیگران بازدید و به دیدار آن‌ها رفتن است ما برای بیان اظهار محبت و ارادت خود به ائمه و «اهل‌ بیت(ع)» به زیارت آنان می‌رویم.

وی با اشاره به ریشه تاریخی زیارت و خصوصاً پیاده روی اربعین بیان کرد: پیاده روی اربعین ریشه در گذشته دارد و به اولین روز چهلم «امام حسین (ع)» باز می‌گردد، هنگامی که «جابربن عبدالله انصاری» به همراه عطیه عوفی یکی از رجال علم، حدیث و تفسیر قرآن، به عنوان اولین زائران حرم «سیدالشهدا (ع)»به کربلا رفتند.


این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به تأثیر محبت «امام حسین(ع)» بر قلب‌ها اظهار کرد: محبت «امام حسین (ع)» وقتی بر دل‌ها می‌نشیند مرز نمی‌شناسد و هر کس در هر کجای دنیا که باشد عاشقانه به سمت زیارت سید و سالار شهیدان حرکت می‌کند، این مسئله‌ای است که از دیرباز حاکم بوده و همچنان نیز ادامه دارد.

وحیدی دلیل عشق به «امام حسین (ع)» را خواست خداوند دانست و افزود: «امام حسین (ع)» عاشقانه به سوی خداوند متعال شتافت و در مقابل خواسته‌های پروردگار سر تعظیم فرود آورد، خداوند نیز در مقابل این عشق، ایشان را در قلوب مسلمانان و مسیحیان و سایر ادیان قرارداد تا نشان دهد که هر کس در مقابل خواست خداوند راضی و مرضی باشد خداوند نیز در مقابل به او مقام خاصی عطا خواهد کرد.

وی پیرامون موفقیت «امام حسین(ع)» در قیام خونین کربلا بیان کرد: «سیدالشهدا(ع)» تلاش کرد تا آرمان‌های دین مبین اسلام را برای جهانیان زنده کند و در این راه موفق عمل کرد، همین امر سبب شد تا نام و یاد ایشان در تاریخ زنده باقی بماند و هر ساله خیل عظیمی از عاشقان «امام حسین (ع)» پای پیاده و با خلوص نیت به سوی حرم مطهر ایشان قدم بردارند.

وحیدی با اشاره به جنبه‌های اجتماعی و فردی پیاده روی اربعین تأکید کرد: پیاده روی اربعین علاوه بر جنبه‌های عمومی جنبه فردی نیز دارد. در این مسیر افراد فرصت می‌کنند تا به تقویت روحیه ایمانی خود بپردازند و از دغدغه‌ها و هیاهو‌های زندگی و کاری فاصله گرفته و به تقویت ایمان خود بپردازند.


وی در همین راستا ادامه داد: افراد می‌توانند در پیاده‌روی اربعین تصمیمات خوبی بگیرند، برنامه ای که بستر ساز تحولات در مسیر زندگی افراد باشد و  زمینه را برای تغییر سبک زندگی فراهم کند ارزشمند است. از سوی دیگر پیاده روی اربعین  زمانی مناسبی برای توجه به تأکیدات ائمه معصومین(ع) و علما نسبت به بزرگداشت و زنده نگه‌داشتن نام و یاد «سیدالشهدا (ع)» است.

این کارشناس علوم قرآنی به ابعاد گوناگون پیاده روی اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین پایگاهی برای حرکت بشریت است. این پیاده روی زمان مناسبی برای تشکر از کسی است که جان، مال، خانواده و عزیزترین کسانش را فدا کرد تا حقیقت دین و زندگی بشریت به خطر نیفتد و راه سعادت برای بشریت باز بماند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهل بیت امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران