Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده گروه مهندسی ۴۲ قدر سپاه استان مرکزی و رئیس اجلاسیه مهندسی رزم کنگره بزرگداشت شهدای استان مرکزی گفت: آشنایی نسل جوان با خدمات مؤثر گروه مهندسی ۴۲ قدر امری الزامی است. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار حسین قربانی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی اجلاسیه مهندسی رزم کنگره شهدای استان مرکزی اظهار داشت: مهندسی رزم به‌عنوان یکی از مولفه‌های مهم و اصلی که نقش کلیدی در پیشبرد اهداف عملیات‌ها در دفاع مقدس بوده مطرح است که بسیاری از عملیات‌های دفاع مقدس با اتکاء به مهندسی رزم و به کارگیری ظرفیت‌های مهندسی به پیروزی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: احداث خاکریزها، ایجاد کانال‌ها، ساخت موانع، عملیات‌های تخریب، نصب سنگرهای از پیش ساخته شده، احداث جاده‌ها و... در ابتدای دفاع مقدس بیشتر توسط گروه‌های مهندسی رزمی انجام می‌شد.

قربانی ادامه داد: اما بعد از آموزش‌های متعدد و به‌کارگیری ظرفیت‌ها ساخت انواع پل‌های ثابت، ساخت شناورها، احداث بیمارستان‌های صحرایی، ساخت انواع پناهگاه‌ها، ساخت اسکله‌ها، ساخت تجهیزات حفاظتی، نقشه‌برداری‌ها و... در دستور کار گروه مهندسی رزم قرار گرفت.

فرمانده گروه مهندسی 42 قدر سپاه استان مرکزی و رئیس اجلاسیه مهندسی رزم کنگره بزرگداشت شهدای استان مرکزی عنوان کرد: گروه مهندسی 42 قدر استان مرکزی در دفاع مقدس خدمات شایسته و موثری را به ثبت رسانده که این خدمات همواره مورد تقدیر فرماندهان جبهه‌ها بوده و هم اکنون هم از این نقش کلیدی همواره سخن بر زبان‌ها است.

وی بیان کرد: احداث پل شناور خیبر در حورالعظیم، احداث پل بعثت بر اروندرود در عملیات والفجر، ساخت بیمارستان‌های صحرایی از جمله بیمارستان فاطمه زهرا(س) و ده‌ها خدمات موثر دیگر از جمله کارهای شاخص گروه مهندسی 42 قدر در دفاع مقدس بوده است.

قربانی اضافه کرد: خدمات موثر گروه مهندسی 42 قدر امروز باید برای سایر مردم و به خصوص نسل جوان تبیین شود و اینکه در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی زمانی برای اجلاسیه مهندسی رزم اختصاص داده شده اقدام بسیار شایسته‌ای است.

فرمانده گروه مهندسی 42 قدر سپاه استان مرکزی و رئیس اجلاسیه مهندسی رزم کنگره بزرگداشت شهدای استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجلاسیه مهندسی رزم در 4 مهر ماه از ساعت 8.30 صبح با سخنرانی سردار ابوالحسنی از موسسان قرارگاه خاتم‌الانبیاء و فرمانده عملیات لشگر مهندسی 42 قدر در فرهنگ سرای شهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: پخش کلیپ عملکرد مهندسی رزم در دفاع مقدس، اجرای سرود با محوریت عملکرد نیروی زمینی، خاطره‌گویی دفاع مقدس، مداحی، تقدیر از خانواده‌های معظم شهدای مهندسی، رونمایی از تمبر اجلاسیه و قرائت بیانیه پایانی نیز از برنامه‌های اصلی این اجلاسیه است.

کنگره ملی شهدای استان مرکزی با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران در اراک برگزار می‌شود + فیلمهمایش ادبی شعر شهود در زیربرنامه‌های کنگره شهدای استان مرکزی برگزار می‌شودفرمانده کل سپاه در کنگره ملی شهدای استان مرکزی سخنرانی می‌کند

قربانی افزود: همه فرماندهان گروهان‌ها‌، گردان‌ها و یگان‌های مهندسی و مهمانانی از سایر استان‌ها که عمدتا از فرماندهان دفاع مقدس هستند در اجلاسیه دعوت شده‌اند، همچنین نمایشگاهی با محوریت عملکرد گروه مهندسی 42 قدر در محل اجلاسیه برپا خواهد شد.

فرمانده گروه مهندسی 42 قدر سپاه استان مرکزی و رئیس اجلاسیه مهندسی رزم کنگره بزرگداشت شهدای استان مرکزی ادامه داد: رونمایی از ماکت بیمارستان فاطمه زهرا(س) به همراه رونمایی از دو کتاب خاطرات رزمندگان مهندسی و نقش 42 قدر در مهندسی رزم نیز در روز اجلاسیه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ز/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکزگلستان سردار پاکپور در مراسم تکریم و معارفه فرمانده گروه مهندسی رزمی و پدافند غیر عامل جواد الائمه گلستان در گرگان گفت: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت پایدار  با کسی شوخی نداریم.

او تاکید کرد : امنیت از مهمترین ارکان حیاتی و محور وحدت ماست و روی آن بسیار حساس هستیم.

وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت : رژیم صهیونیستی پا را از حد خود فراتر گذاشته بود و این عملیات موفق و کوبنده برای اولین بار از تاسیس این رژیم جعلی با این حجم بزرگ انجام شد.

او افزود: جمهوری اسلامی برای عزت خود و ملت بزرگ ایران ذره‌ای کوتاه نیامد و دنیا شاهد این توفیق بزرگ بود.

در این مراسم از تلاش‌های سردار دولتی فرمانده سابق گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل ۴۵ جواد الائمه استان تجلیل و سرهنگ منوچهر شوکتی به عنوان فرمانده جدید گروه مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل ۴۵ جواد الائمه استان  معرفی شد.




 

دیگر خبرها

  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • چادرملو و برنامه‌خاصی که آلومینیوم را نگران می‌کند!
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی