Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:43:23 GMT

سرپرست پارک علم و فناوری یزد منصوب شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۰۲۰۲

سرپرست پارک علم و فناوری یزد منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حکمی محمـّد مهدی لطفی را به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری یزد منصوب کرد.

در این حکم انتصاب آمده است:

با عنایت به استعفای داریوش پورسراجیان از ریاست پارک علم و فناوری یزد و پذیرش آن، ضمن تشکر و آرزوی توفیق برای وی، بر اساس پیشنهاد معاون پژوهش و فناوری به موجب این حکم جناب‌عالی، به سمت سرپرست پارک علم و فناوری یزد منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید دارم با تعامل مؤثر با مدیریت استان و دانشگاه‌های بزرگ منطقه، شرایط لازم برای رشد و توسعه کمی و کیفی پارک و زمینه‌های نقش‌آفرینی هر چه بیشتر پارک در زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری منطقه فراهم آید و جایگاه پارک علم و فناوری یزد در عرصه علم و فناوری منطقه و برنامه‌های توسعه‌ای منطقه ارتقاء یابد.

ان‌شاءالله با توکل به خداوند سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی مأموریت‌ها و وظایف محوّله را برپایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوّب دولت تدبیر و امید و طرح‌های پیشنهادی به مجلس  شورای اسلامی اجرا و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب‌نظران در مراکز دولتی و خصوصی حوزه فناوری نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.

محمدمهدی لطفی متولد ۱۳۵۷ در یزد و دانشیار پایه ۱۴ گروه مهندسی صنایع دانشگاه یزد است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه تهران و دکتری تخصصی مهندسی صنایع دانشگاه تهران است.

وزیر علوم همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات داریوش پورسراجیان، رئیس سابق پارک علم و فناوری یزد در زمان تصدی مسئولیت این پارک قدردانی کرد.

کد خبر 4726275 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری حکم انتصاب نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی شرکت دانش بنیان فناوری نانو موبایل گوگل امنیت اطلاعات هوش مصنوعی ناسا مایکروسافت گوشی آیفون فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای بالینی، گسترش خدمات و فناوری‌های نوین و توانمندسازی نیروی انسانی در زمینه علوم شناختی و اعصاب، مراحل احداث مرکز ملی نوآوری مغز در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر تهران درحال اجرا است.

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکردهای شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تأسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6098081

دیگر خبرها

  • غلامحسین صادقیان سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو شد
  • مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو منصوب شد
  • سرپرست اداره کل دارو منصوب شد
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد