Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:22:03 GMT

دانش‌آموزان هدفمندی را در کارهای خود لحاظ کنند

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۰۳۱۱

دانش‌آموزان هدفمندی را در کارهای خود لحاظ کنند

فتح الله حقیقی روز دوشنبه در مراسم نمادین آغاز بازگشایی مدارس در استان زنجان افزود: دانشآموزان در اول مهر برای ارتقای دانش و افزایش معلومات بیش از گذشته تلاش می کنند.

این مسئول ادامه داد: موضوع مدرسه و خانواده اهمیت بیشتری دارد چرا که  رفتار، منش، ارتباطات، راه و رسم و زندگی و آینده در این ۲ نهاد مهم شکل می گیرد و از این رو تمامی دست اندرکاران و متولیان در برنامه ریزی ها به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: عدم پیوند بین خانواده و مدرسه مشکلاتی را بوجود می آورد، چرا که فرد در نظام آموزش هویت، ارزش  و ظایف را را فرا می گیرد و ناهمخوانی و وجود نقص به نوعی معضل آفرین است.

این مسئول ادامه داد: بر این مبنا برنامه ریزان فاصله بین مدرسه و خانه را کمتر و زمینه و شرایط خوبی را برای ورود آنان و همزمان با بازگشایی مدارس فراهم کنند تا خاطرات خوشی داشته باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: بطور یقین مدرسه وخانواده می توانند ارتباطات خوبی را برقرار و آینده را ترسیم کنند و در این ارتباط دانش آموزان تحمل پذیری، انتقاد صحیح، اخلاق مداریرا باید در مدرسه فرا گرفته و نباید از آن غفلت کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته توطئه های مختلفی را علیه  کشورمان اعمال کرده، اما ناکام مانده اند، ادامه داد: آشفتگی در بین سیاستمداران امریکایی مشاهده می شود  وآنان  از توانمندی نیروهای مسلح که در منطقه از جایگاه ویژه ای  برخوردارد، در هراس هستند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که بانک مرکزی از قبل تحریم شده بودند،  همان کار را ۲ باره انجام دادند.

حقیقی به استفاده صحیح از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: استفاده نادرست از این فضا مشکلات و تبعاتی را به دنبال دارد و در این میان لازمه برداشتن سنگ صبر و وجود پشتکار است.

وی، با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع  مقدس  نیز  گفت: در این ارتباط و با هدف بازگویی دلاوری های و جانفشانی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی یکی از عملیات های غرورآفرین بصور نمادین توسط سپاه انصار المهدی(عج) در منطقه گاوازنگ اجرا  خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم گفت:  دانش آموزان به ویژه دختران در کنار بحث تعلیم و تربیت مهارت آموزی را به عنوان یکی از اهداف زندگی خود مورد توجه قرار داده و مهمترین  مساله برای آنان  فراگیری مهارت ها به ویژه سبک زندگی است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: دانش آموزان به ویژه دختران آینده سازان کشور هستند که در آینده و با تشکیل کانون زندگی به عنوان مدیر و بصورت مستقیم  و غیرمستقیم به عنوانی یک مربی نقش آفرین هستند و لذا  فراگیری این مهارت ها امری مهم وضروری است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس امام جمعه زنجان آموزش و پرورش سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول برگزاری جشن دورهمی دانش آموزان قدیمی در مدرسه دانشوران مشهد درخصوص این مراسم گفت: این دورهمی ده سال است که پابرجاست و هرساله در ایام هفته معلم انجام می‌شود.   جواد کریمی افزود: بعد از ۳۹ سال دوباره این دورهمی رقم خورد و ۲۵۰ دانش آموزان از سال های دور که از همکلاسی های بنده هم هستند، مجدد به این مدرسه آماده و پشت نیمکت های درس نشستند.   وی بیان کرد: همکلاسی‌های مدرسه شهید معتمد امروز گرد هم آمدند تا خاطرات دوران تحصیل و معلم و شاگردی خود را زنده کنند که در نوع خود بسیار جالب بود.

مسئول این برنامه ادامه داد: این گردهمایی به دور از تشریفات اداری برگزار شد، حدود ۲۵ معلم ۳۹ سال پیش هم در جمع دانش آموزان قدیمی خود حاضر بودند.

دیگر خبرها

  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • حضور اساتید مدرسه علمیه منتظریه در جمع دانش آموزان گنبدکاووس + تصاویر
  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • آغاز به کار طرح مدرسه هنر در کاشان
  • دبستان شهر تاریخی ماسوله با کمتر از ۱۰ دانش آموز
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند