Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:50:16 GMT

اجرای طرح مروج سلامت در مدارس خرمشهر

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۰۳۲۸

اجرای طرح مروج سلامت در مدارس خرمشهر

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عماد شرفی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر دوشنبه به برنامه طرح مروج سلامت در مدارس خرمشهر اشاره کرد و گفت: برنامه مروج سلامت مدارس برای انتقال مفاهیم سلامت بین دانش آموزان طراحی شده و ابتکار آن مربوط به برنامه "سلامت برای همه" سازمان بهداشت جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برنامه مروج سلامت مدارس را نظامی برای ارتقای سلامت بیان کرد و افزود: این برنامه منجر به افزایش ظرفیت‌ها، توانمندسازی مردم و دانش آموزان برای سالم زندگی کردن می‌شود.

شرفی با بیان اینکه مدارس مروج سلامت مدرسه‌ را سلامت‌ محور می‌کنند گفت: در مدرسه سلامت‌ محور مدیر، معلم و دانش آموزان در این حرکت ایفای نقش کرده و مدارس نیز از نظر فیزیکی و روانی، محیطی امن پیدا می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس را شامل ارائه خدمات بالینی مانند غربالگری‌ و معاینه در پایه‌های مختلف بیان کرد و ادامه داد: ارائه خدمات خاص به دانش‌آموزانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند و غربالگری بیماری‌های غیرواگیر بخشی از فعالیت‌هایی است که در مدارس مروج سلامت اجرا می‌شوند.

شرفی به خدمات‌دهی این مدارس در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: در سال تحصیل گذشته ۳۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع پیش‌دبستانی، اول ابتدایی، چهارم، هفتم و دهم از سوی نیروهای مرکز بهداشت اعم از پزشک و مراقب سلامت معاینه شدند.

او در ادامه افزود: در طول اجرای طرح مروج سلامت در مدارس خرمشهر طی سال تحصیلی گذشته تعدادی سمعک و  عینک بین دانش‌آموز توزیع شد.

با آغاز سال تحصیلی ۴۰ هزار دانش آموز خرمشهری راهی ۲۱۳ آموزشگاه شدند.

۲۳ هزار نفر از جمعیت دانش آموزی خرمشهر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

انتهای پیام/ د

۱۰ هزار دانش آموز در خرمشهر مروج سلامت شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه بهداشت دانشکده علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رضانیا در جلسه‌ی کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گفت: راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در اقشار مختلف مردم شریف است و تلاش می‌کند مردم را از حاکمیت جدا کند.

وی افزود: دغدغه و اراده دولت مردمی و انقلابی ایران قوی کاهش فقر است و تبیین اقدامات در جهت فقرزدایی تلاش همگان را می‌طلبد.

رضانیا اضافه کرد: رشته‌ی تحصیلی بهداشت محیط در دانشگاه فرهنگیان اضافه شده و جذب مراقبین بهداشت و سلامت نیز در آموزش‌وپرورش انجام شده است.

کد خبر 6085921

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است