Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@22:09:13 GMT

آغاز سال تحصیلی 900 هزار دانش‌آموز در فارس

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۰۳۵۲

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به آغاز سال تحصیلی 900 هزار دانش‌آموز در این استان گفت: این تعداد دانش آموز در بیش از 8 هزار واحد آموزشی مشغول تحصیل می‌شوند.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، علی عسگر نجفی دوشنبه اول مهر در مراسم نمادین بازگشایی مدارس فارس با یادآوری اینکه حدود 65 هزار پرسنل آموزشی، اداری و خدماتی امور دانش‌آموزان را در سال تحصیلی جدید در فارس عهده دار هستند، از افزایش شمار کلاس‌های درس استان فارس در این سال تحصیلی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امسال با تلاش‌های فراوان، 22 پروژه آموزشی جدید آماده شده است که با بهره‌برداری از آنها حدود 400 کلاس درس به ظرفیت فارس اضافه خواهد شد.

نجفی با یادآوری اینکه تمام این پروژه‌ها در هفته اول مهر افتتاح می‌شود، گفت: این روند در طول سال تحصیلی ادامه خواهد داشت و با تکمیل فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی زمینه‌های استفاده بهتر دانش‌آموزان از فضاهای ایمن و استاندارد را فراهم می‌کنیم.

به گفته نجفی، در حوزه نیروی انسانی که مهمترین بحث در آموزش و پرورش است به رغم کمبود بیش از 2 هزار معلم برای سال تحصیلی جدید با تمیهدات اندیشیده شده امروز بدون کوچکترین نگرانی همه کلاس‌های درس از معلم برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: 2500 نیروی جدید در روزهای گذشته از طریق اعتباری که دولت در اختیار آموزش و پرورش قرار داده بود، ساماندهی شدند و با استفاده از سربازان معلم، بازنشستگان و نیروهای نوبت دوم و اضافه تدریس همه کلاس‌های درس از معلم برخوردار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: در زمینه تجهیزات نزدیک به 2 میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در روزهای آینده در اختیار مدارس استان قرار خواهد گرفت.

نجفی ادامه داد: در زمینه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بزرگترین هنرستان کشور تحت عنوان هنرستان شهید بهشتی شیراز امروز به بهره‌برداری می‌رسانیم که با حدود هزار و ۲۰۰ هنرجو در ۱۱ رشته فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی گفت: همچنین در زمینه استفاده از فضاهای آموزشی بزرگ و فاخر مجموعه حیات طیبه را امروز افتتاح می‌کنیم که بیش از ۲ هزار دانش‌آموز ناحیه چهار شیراز در این آموزشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در چند روز آینده برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت جشن عاطفه‌ها را با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار خواهیم کرد، گفت: به دنبال آن هستیم در کنار بحث درس و مشق، بحث مهارت آموزی را در مدارس در دستور کار قرار دهیم.

نجفی در بخشی از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این هفته را یادآور رشادت‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌های ملت ایران در هشت سال دفاع از کیان میهن اسلامی دانست و  افزود: در این روزها که فضای تهدید مستکبران بر آسمان کشورمان سایه افکنده، جا دارد که فرهنگ شهادت و رشادت و شجاعت و دلیری را بیش از پیش در ذهن و روان دانش‌آموزان جاری و ساری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سال تحصيلي جديد استان فارس آموزش و پرورش کمبود معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.
برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir در نظر گرفته شده است.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز