Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی مراسمی واحد دیالیز صفاقی برای نخستین بار در خراسان جنوبی با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، رئیس مرکز بیماران خاص و تنی چند از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افتتاح شد. ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جلال احمدی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد دیالیز صفاقی در مرکز جامع بیماران خاص شهرستان بیرجند اظهار داشت: دیالیز صفاقی قسمتی است که تاکنون در این قسمت برای ارائه خدمات به بیماران نقص داشته‌ایم که با تلاش‌های صورت گرفته این بخش امروز راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در بحث دیالیز صفاقی بر حسب نوع و استاندارد باید برای 10 درصد از بیماران دیالیزی، دیالیز صفاقی انجام شود که در حال حاضر تعداد بیماران کمتر از این میزان است.

وجود 327 بیمار دیالیزی در استان

وی بیان کرد: دیالیز صفاقی برای بیماران کار راحت‌تری است و در منزل می‌توانند این کار را انجام دهند و رفت و آمد بیماران را کمتر می‌کند و دیگر نیازی به مراجعه بیماران به مراکز و دریافت خدمات دیالیز خونی و یا همودیالیز نیست.

هزینه 7.5 میلیارد تومانی 15 هزار دیالیز برای خزانه کشور در هر روزصرفه‌جویی سالانه 2 میلیون یورو با تامین فیبرهای دیالیز جدیدبیماران دیالیزی و ام اس بیشترین فراوانی بیماران خاص در خراسان جنوبی را دارند

احمدی تصریح کرد: در بحث دیالیز خونی تعداد کل بیماران تحت پوشش استان 327 بیمار است که در 10 شهرستان و  در 10 مرکز دولتی خدمات دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم و با راه‌اندازی که در شهرهای کوچک استان داشته‌ایم رفت و آمد بیماران کم شده و در حال حاضر به راحتی در نزدیک‌ترین فاصله به محل سکونت خدمات دریافت می‌کنند.

مرکز دیالیز در شهرستان درمیان و طبس راه‌اندازی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: تا پایان سال دو مرکز درمیان و عشق آباد طبس نیز راه‌اندازی می‌شود و دستگاه دیالیز در این مراکز مستقر خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: علاوه بر خدمات دیالیز بیماران بسته‌های حمایتی شامل مشاوره‌های تغذیه‌ای، مشاوره‌های روانشناسی و کار درمانی نیز به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

وی افزود: این مرکز خدمات فیزیوتراپی و دندان پزشکی دارد که بیماران می‌توانند استفاده کنند که در این راستا هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌شود.

ارائه رایگان خدمات دهی به بیماران دیالیز صفاقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه برای بیماران صفاقی ویزیت در منزل نیز توسط پرستار مجرب انجام می‌شود گفت: در حال حاضر 18 بیمار دیالیز صفاقی داریم اما این امر را باید به 10 درصد بیماران یعنی از 320 بیمار باید به 32 بیمار برسانیم.

احمدی اظهار داشت: دیالیز برای بیمارانی که نارسایی کلیه دارند انجام می‌شود و تصفیه خون توسط دیالیز انجام می‌شود و در بحث تجهیزات دیالیز صفاقی کمبودی وجود ندارد و هزینه‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی تعداد تخت‌های دیالیز کل استان را 77 تخت عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر 327 بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که بر اساس استانداردها باید این تعداد تخت را افزایش دهیم.

شرایط اقامت همراهان بیماران در استان فراهم می‌شود

رئیس مرکز جامع بیماران خاص خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: در بحث اقامت همراهان بیماران، زمینی در مطهری 10 از بنیاد مستضعفان گرفته شده و اقدامات کار در حال انجام است تا استراحتگاهی برای همراهان بیمار در دو طبقه احداث شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر دو واحد مسکونی در حاجی آباد بیرجند از طریق یکی از خیران خریداری شده که همراهان بیماران برای اسکان به آنجا معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز جامع بیماران خاص خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیماران دیالیز صفاقی خدمات را در منزل دریافت می‌کنند گفت: تمام خدمات از طریق شرکت ثامن ( آستان قدس رضوی) به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

 اکبری رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشکده دندانپزشکی از سال ۱۳۹۰ در بیرجند راه‌اندازی شد و اکنون ۳۶۰ دانشجو در حال تحصیل دارد.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ دانشجو انتقال از خارج بوده، ۱۵ دانشجوی اتباع خارجی و مابقی دانشجویان سراسری هستند که از این تعداد هم ۳۰ درصد تعهدی خراسان جنوبی محسوب می‌شوند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هفت دوره فارغ‌التحصیلی در این دانشکده برگزار شده است عنوان کرد: ۱۵۰ دانشجو تاکنون از دانشکده داندانپزشکی بیرجند فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی گفت: در زمینه تجهیزات دانشکده دندانپزشکی مشکل خاصی نداریم، اما بخشی از ساختمان استیجاری است که امیدواریم با تکمیل پروژه در حال ساخت تا خرداد امسال این مشکل هم رفع شود.

اکبری، گرانی مواد مصرفی و فرسودگی تجهیزات را از دیگر مشکلات دانشکده برشمرد و عنوان کرد: اکنون پذیرش دانشجو در دانشکده دندانپزشکی بیرجند با ظرفیت کامل انجام می‌شود لذا به میزان کافی دندانپزشک داریم، اما نیاز است به خوبی توزیع انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشکده اکنون ۱۲۰ یونیت دندانپزشکی دارد گفت: انجام درمان در بخش دانشجویی بر اساس کوریکولوم درسی بوده که زیر نظر اساتید از سوی دانشجویان است و هزینه‌های آن طبق مصوبات هیات امنا و هیات رئیسه بوده لذا فقط هزینه جزئی بابت مواد مصرفی اخذ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت