Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:20:20 GMT

۲۱۵ اختیار هیئت دولت به استان‌ها تفویض شده است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۰۴۶۷

۲۱۵ اختیار هیئت دولت به استان‌ها تفویض شده است

سامانی گفت: با پیگیری‌های وزیر کشور تاکنون ۲۱۵ عنوان از وظایف و اختیارات دستگاه‌های ملی و وزرا به استانداران و دستگاه اجرایی استانی تفویض شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ «سید سلمان سامانی» با بیان اینکه با پیگیری‌های وزیر کشور تاکنون ۲۱۵ عنوان از وظایف و اختیارات دستگاه‌های ملی و وزرا به استانداران و دستگاه اجرایی استانی تفویض شده است، اظهار کرد: با این اقدام دولت قدرت تصمیم گیری دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها و استانداران افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت کشور افزود: هر چقدر اختیارات دستگاه‌های اجرایی استانی و استانداران تقویت شود میزان بروکراسی اداری در استان‌ها کاهش پیدا کرده و به خصوص روند صدور مجوز‌های سرمایه گذاری تسهیل می‌شود بنابراین مسیر توسعه استان‌ها با این اقدام دولت شتاب گرفته و این رویکرد دولت با قوت بیشتر ادامه دارد.

 

معاون هماهنگی وزارت کشور با بیان اینکه تمرکز زدایی یکی از مولفه‌های مهم توسعه است، تصریح کرد: تحقق توسعه متوازن و متعادل در استان‌ها یکی از اولویت‌های مهم استانداران است و وزارت کشور تلاش دارد این روند را برای آنها تسهیل کند، استانداران باید از این ظرفیت مناسب که دولت در راستای تفویض اختیارات فراهم کرده بیشترین استفاده را داشته باشند.

 

سامانی گفت: وزارت کشور در کارگروهی با مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع نتیجه اجرای این تفویض اختیارات به استان‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد، بنابراین از استانداران خواسته شده است گزارش عملکرد اجرای این اختیارات واگذار شده به دستگاه اجرایی استانی را ظرف ۱۰ روز آینده از آن دستگاه‌ها مطالبه و به این وزارتخانه ارائه کنند.

 

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: تلاش وزارت کشور این است تا در این شرایط اقتصادی بتواند اختیارات بیشتری را از هیئت وزیران برای استانداران و دستگاه اجرایی استانی اخذ کند تا از این طریق روند توسعه و سرمایه‌گذاری استان‌ها و اخذ مجوز‌ها و صدور پروانه‌ها با شتاب بیشتری در استان‌ها انجام شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی اردبیل استان همدان سید سلمان سامانی سامانی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت

دیوان محاسبات کشور گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را به‌منظور بهره‌برداری در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار داد.

به گزارش شانا به‌نقل از دیوان محاسبات کشور، پس از ارائه گزارش دارو، این نهاد نظارتی گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را نیز نهایی کرد و به‌منظور بهره‌برداری در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار داد.

موضوعاتی همچون مجوزهای خاص، تعارض منافع و بزرگنمایی تحریم از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در این حوزه به‌ شمار می‌رود که در این گزارش به آن اشاره شده است.

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت