Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی با اشاره به افزایش زائران ایرانی در ایام اربعین به سه میلیون زائر گفت: دولت به جز موارد زیرساختی و خدمات عمومی ریالی را در ایام اربعین هزینه نمی کند و تمامی این خدمات توسط مردم ارایه می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران در مورد این جلسه گفت: امروز ستاد مرکزی اربعین جلسه اصلی خود را برگزار کرد و تمام دستگاه ها گزارش های خود را ارایه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

14 کمیته در این ستاد نقش آفرینی می کنند و تمامی این کمیته ها مختصری گزارش خود را ارایه کرده و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 

وزیر کشور افزود: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید پیش بینی می کنیم که حداقل سه میلیون نفر زائر از ایران وارد کشور عراق شوند. بیشترین عددی که از زائران ایرانی برای زیارت عتبات عالیات داشته ایم، دو میلیون و 500 هزار نفر بوده است که در سال 96 گزارش شده است. برای سه میلیون نفر امسال برنامه ریزی کرده ایم و البته آمادگی برای آمار بیش از این نیز داریم.

 

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: پیش بینی 164 میلیون وعده غذایی را کرده ایم و همچنین دو هزار و 600 موکب برای ارایه خدمات به زائران آماده فعالیت هستند. در سال گذشته موکب های ما دو هزار و هشت بوده است و همچنین وعده های غذایی ارایه شده در سال گذشته 64 میلیون وعده غذایی بوده است که امسال این رقم افزایش یافته است. تمامی خدمات امسال افزایش یافته و بازه زمانی ارایه خدمات نیز پنج روز افزوده شده است زیرا وقتی اربعین تمام می شود، موکب های عراقی خدماتی ارایه نمی دهند اما ما خواستیم تا موکب های ایرانی مستقر باشند و به ارایه خدمات خود ادامه دهند.

 

وزیر کشور در مورد امور حمل و نقل خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های ما بحث حمل و نقل بوده است و هر سال نیز این موضوع از نگرانی های ستاد اربعین است. پیش بینی شده تا قطار، هواپیما و بیش از 12 هزار اتوبوس و کامیون آمادگی حمل و نقل را دارند و پیشنهاد شده است تا تدارک بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

 

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه امنیت نیز باید بگوییم این موضوع اساسی ترین امر برای ماست و پیش بینی های لازم در خاک عراق و خاک ایران انجام شده است. نیروها در حال آماده باش هستند و تمامی رفت و آمدها رصد می شود. پیش بینی شده است در ایام اربعین مرزبانان و استانداران مرزی دو ملاقات با مرزبانان و استانداران عراقی داشته باشند و سفری با مسئولان ستاد با مسئولان عراقی به کشور عراق داشته باشند.

 

وی گفت: امیدواریم با هماهنگی های مطلوب و مناسب و تجارب کسب شده، امسال بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری ارایه دهیم. محور اصلی تمام این خدمات مردم هستند و اربعین بدون یک ریال کمک دولت برگزار می شود و هر کمکی که دولت ارایه می دهد برای امور زیرساختی است و برای پذیرایی و اقامت و خدمات بهداشتی یک ریال دولت هزینه نمی کند. آنچه که به عنوان خدمات عمومی و زیرساختی است از سوی دولت صورت می گیرد و مردم در کمک به موضوع اربعین بسیاری موثر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: اربعین یک مراسم کاملا مردمی است که فرهنگی و اعتقادی است و مانند عاشورا و تاسوعاست و ماندگاری آن نیز به دلیل آن است که مردم از آن حمایت می کنند. تقاضا داریم از زائران و مردم که اطلاعیه ها، توصیه ها و بیانیه ها و پیشنهاداتی که ستاد اربعین و مسئولان کمیته ها ارایه می دهند را توجه کنند.

 

وی گفت: جا به جایی سه میلیون نفر از اقصی نقاط کشور و جا به جایی آنها به یک کشور دیگر که خود نیازمند اقدامات و شرایط خاص است و پذیرایی از این جمعیت همگی مستلزم آن است که هماهنگی ها به صورت کامل صورت بگیرد. اگر ناهماهنگی ای صورت بگیرد، زائران دچار مشکل و زحمت خواهند شد. امیدواریم امسال نیز مانند سال گذشته اربعین باشکوه و مناسبی را برگزار کنیم./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس مسجد رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس اردبیل گراميداشت هفته دفاع مقدس بندرعباس حسن روحانی روحانی کانون های مساجد زائران اربعین حسینی اربعین حسینی اربعین وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور به ریاست سید کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقی مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری این معاونت، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعی از مدیران عامل و رؤسای شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این نشست ابتدا دستورالعمل واردات اتوبوس از محل بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کشور تشریح شد که بر این اساس؛ «اولویت با شرکت‌های حمل‌ونقلی یا کارگزارهای آنها برای واردات باشد»، «شرکت‌های حمل‌ونقل، باید تعهد بدهند پس از تأیید تخصیص ارز در زمان حداکثر یک هفته‌ای نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. بدیهی است اگر این زمان افزایش یابد شرکت در لیست سیاه قرار گرفته و حداکثر تا یک سال آینده امکان واردات نخواهند داشت.»، «هر شرکت می‌تواند حد اکثر ۲۵ دستگاه وارد کند (مگر در شرایط خاص) لیکن اگر مشکل نقدینگی دارند باید همان ابتدا تعداد دقیق را مشخص کنند. در غیر این صورت حتی اگر بخشی از نقدینگی هم تأمین نشود در لیست سیاه قرار می‌گیرند»، «شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس به سن ۱۰ سالگی امکان فروش آنها را ندارند»، «حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید ۱۵۰ هزار کیلومتر باشد مگر اینکه با توجه به شرایط روز (مثل کرونا...) این مقدار توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش یابد»، «واردکننده باید با شفاف سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حداکثر سه ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند. بدیهی است در صورتی که خریدار وجود نداشته باشد امکان تطویل زمان از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امکان پذیر خواهد بود.»، «شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد (بند ۳)، برای شرکت‌های وارد کننده نیز برقرار خواهد بود».

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در ادامه این نشست، سید کمال هادیان فر - معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی - بر برگزاری عملیات جابه‌جایی زائران اباعبدالله در اربعین حسینی (ع) امسال تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در نظر داشته باشند با برنامه‌ریزی و همکاری، مشکلات و موانع برطرف می‌شود.

وی افزود: با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس برون‌شهری مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو و همچنین ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات با سود ۹ درصد از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری برای واردات ناوگان مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در فاز اول؛ مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال (و قیمت هر دستگاه تا ۲۲۰ هزار دلار) در نظر گرفته شده است و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تا صبح روز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه)، تعداد ناوگانی که امکان واردات دارند را به معاونت حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کنند.

هادیان‌فر خاطرنشان کرد: این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال