Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری منطقه ای مرکوپرس، «میشله باشلت» روز گذشته (یکشنبه) در واکنش به اعلام حمایت علنی ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل از دیکتاتوری پیشین این کشور گفت: برای برزیل متاسفم که شخصی همچون بولسونارو در راس امور آن قرار گرفته است.

باشلت که پیشتر دو دوره سمت ریاست جمهوری شیلی را برعهده داشته، پدر خود را در دوران دیکتاتوری ژنرال «پینوشه» از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی شیلی ضمن اشاره به حمایت بولوسونارو از دیکتاتوری سالهای 1964 تا 1985 در برزیل گفت: اگر کسی وجود دارد که معتقد است هرگز در کشورش دیکتاتوری و شکنجه وجود نداشته، باید تاسف خورد. حیف برزیل که افرادی همچون بولسونارو اکنون آن را هدایت می کند.

باشلت اخیرا از تنزل فضای مدنی و دموکراتیک در برزیل بدنبال حضور بولسونارو در قدرت انتقاد کرده است.

در این میان رئیس جمهوری برزیل از شجاعت ژنرال پینوشه برای ممانعت از حضور چپ گراها و کمونیست برای حضور در قدرت در شیلی قدردانی کرده بود.

بولسونارو پیشتر باشلت را به مداخله در امور داخلی برزیل متهم کرده بود.

«آلبرتو  باشلت» پدر میلشه یک ژنرال نیروی هوایی شیلی بود که در سپتامبر 1973 با کودتای نظامی تحت هدایت پینوشه مخالفت کرد و سپس دستگیر و در زندان شکنجه شد و در فوریه 1974 در زندان جان خود را از دست داد.

این در حالیست که میشله باشلت نیز در سال 1975 توسط عوامل حکمت پینوشه بازداشت و در زندان شکنجه شده بود.

مقامات قضایی شیلی اعلام می کند که حدود سه هزار نفر طی دیکتاتوری پینوشه در شیلی ناپدید و بیش از سه هزار نفر دیگر در این زمان شکنجه شدند.

باشلت گفت: از من در مورد اوضاع حقوق بشری بزریل پرسیده شد که من اطلاعاتی را که بدست آورده بودیم، ارائه کردم. اطلاعاتی که داشتیم نشان می دهد شرایط حقوق بشری در برزیل خوب نیست.

کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد نقش خود در بحران ونزوئلا گفت که خیلی ها وی را با منجی که می تواند این مشکل را حل کند، اشتباه گرفته اند.

باشلت افزود: من کمیسیونر ارشد سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر هستم  و می خواهم روابطم را با ونزوئلا حفظ کنم تا شرایط حقوق بشر در این کشور بهبود یابد.

وی تصریح کرد: از دیدگاه سازمان ملل متحد، «خوان گوایدو» رئیس مجمع ملی و «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری منتخب ونزوئلا است.

باشلت همچنین گفت که بدنبال این نیست که برای بار سوم رئیس جمهوری شیلی شود.

1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برازیلیا شیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی

به گزارش صدای ایران از آنادولی،​​​​​​​فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت در برابر مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا وحشت‌زده شده است.

آلبانزه در حساب ایکس خود با باز نشر تصاویر مربوط به مداخله شدید پلیس علیه دانشجویان حامی فلسطین با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی توسط یک کشور خارجی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت تا آنجا که ممکن است یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: "اجازه دهید نسل‌کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

دیگر خبرها

  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا