Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) در پی اتهاماتی که واشنگتن، ریاض و لندن علیه ایران در خصوص دست داشتن در حمله هفته گذشته به تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان مطرح کردند، گفت نباید در اتهام‌زنی در مورد این حادثه عجله کرد.

اخبار بین‌الملل- بنا به گزارش خبرگزاری روسی «راشاتودی»، ماکرون در این خصوص گفت: «در خصوص اتهامات درباره حملات به تأسیسات آرامکو عربستان سعودی، آگاه (هوشیار) باشید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه امروز خود با روزنامه «لوموند» چنین اظهاراتی را بعد از آن مطرح کرد که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در مسیر خود به سمت نشست مجمع عموم سازمان ملل در نیویورک، در حمایت از عربستان سعودی مدعی شد که به احتمال بسیار زیاد، ایران پشت حمله شنبه هفته گذشته (23 شهریور ماه) به دو تأسیسات نفتی شرکت «آرامکو» بوده است.

وی در مسیر خود به سمت نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به لوموند گفت فرانسه همچنان در خصوص نسبت دادن حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی بسیار محتاط است.

این مقام ارشد فرانسوی به دیگر کشورهایی که اخیراً در این خصوص اتهام‌زنی کرده‌اند، توصیه کرد: نباید درباره تنش‌ها و نقش ایران وارد تخیلات سیاسی شد اما در خصوص آنچه امروز صبح بوریس جانسون مطرح کرد، احتیاط‌هایی صورت می‌گیرد».

امانوئل ماکرون همچنین در بخشی از مصاحبه خود در خصوص احتمال دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا گفت: «شانس دیدار میان رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ و حسن روحانی (رئیس‌جمهور ایران) قطعاً از زمان حمله نفتی عربستان سعودی، افزایش نیافته است».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه لندن ایران عربستان مصاحبه انگلیس سازمان ملل عربستان سعودی مجمع عمومی سازمان ملل نیویورک ایران و آمریکا حسن روحانی عربستان فرانسه تأسیسات نفتی امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در پی انتشار خبری مبنی بر اعلام ساکنان محله سلطان‌منش به ویژه خیابان‌های پشت انبار هلالی منطقه هفت شهرداری اهواز در خصوص نشتی و سرایت بنزین به آب‌های جاری خیابان، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز جمعه شب بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در بارندگی شدید اخیر به علت ارتباط کانال‌های فاضلاب ایستگاه آتش‌نشانی پشت جایگاه با زمین نسبتا آلوده باند مخازن جایگاه، آلودگی‌هایی در فاضلاب ایستگاه و خیابان مجاور جایگاه ایجاد شد.

در ادامه آمده است: طرح کهاب (جمع آوری بخارات فرآورده نفتی) و تغییر سیستم لوله‌کشی تخلیه قدیمی در این جایگاه به منظور جلوگیری از این مشکل در حال اجرا است.

این بیانیه می‌افزاید: مشکل در حال رفع است و ضمن رعایت اصول ایمنی از آلودگی زیست محیطی کاسته خواهد شد.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه‌شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!