Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تاکید کرد که آمریکا نخواهد توانست ایران را از طریق اعمال فشار به زانو دربیاورد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ان.پی.آر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با این شبکه در نیویورک گفت: ما در حال مقاومت در برابر خصومتی بی‌جهت از سوی آمریکا هستیم. من به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا نخواهد توانست ما را از طریق [اعمال] فشار به زانو دربیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وهم را رها کنید که ایران با [اعمال] فشار، قابل شکست‌دادن است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درباره اتهام‌زنی آمریکا به ایران در زمینه حمله رخ داده به مجموعه پالایشگاهی آرامکو در عربستان سعودی گفت: من می‌دانم که  ایران هیچ نقشی در این نداشته است. چه کسی این[حمله] را انجام داده است؟ نظر من فقط با تکیه بر ظاهر امر، آن‌چه یمنی‌ها گفته‌اند را می‌پذیرم. اگر می‌خواهید به نظریه‌های رازآلود بپردازید و این سوال را مطرح کنید که چه کسی از انجام دادن چنین کاری سود می‌برد، افراد زیادی در فهرست اعضایی که علاقه‌مند باشند، به ویژه آمریکا و اسرائیل پیدا می‌کنید.

ظریف در توضیح این که ایران حاضر است تا چه اندازه بهای زیر بار خواسته‌های آمریکا نرفتن را بپردازد، گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا نخواهد توانست ما را از طریق اعمال[فشار] به زانو دربیاورد.  آمریکا می‌تواند توافقی بهتر با ایران داشته باشد اگر از روی احترامی دوجانبه و حرکتی رو به جلو مذاکره کند. چهارشنبه بعد، نشستی میان چهار کشور از پنج عضو دائمی[ شورای امنیت سازمان ملل] ، آلمان، من و نماینده ارشد اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد و یک صندلی خالی برای آمریکا وجود دارد اما بلیتی برای آن صندلی وجود دارد و آن پایبندی به قانون است.

وی در ادامه این گفت‌وگو درباره یک پژوهشگر چینی-آمریکایی که در ایران در زندان به سر می‌برد گفت: من دوست دارم که ببینم او کنار خانواده‌اش بازگردد و در سپتامبر گذشته پیشنهادهایی[در این باره ] داده‌ام که بتواند بازگردد و یک سال است از آن می‌گذرد. اما بگذارید درباره یک پروفسور ایرانی به شما بگویم که در طول نه ماه گذشته بدون اتهامی در آمریکا زندانی بوده است. ویزای او در حالی لغو شد که در پروازش به سمت آمریکا بود. او هیچ جرمی مرتکب نشده است. من به همسر این پروفسور چه باید بگویم.

وی افزود: این[شهروند] چینی- آمریکایی به دلیل حکمی دادگاهی در زندان است. من پیشنهاد کرده‌ام که آن‌ها را مبادله کنیم، چراکه به عنوان یک وزیر امور خارجه نمی‌توانم به دادگاه رفته و فقط به آن‌ها بگویم که «این مرد را آزاد کنید».[بلکه] من می‌توانم  به دادگاه بروم و به آن‌ها بگویم،«من می‌توانم این مرد را در ازای یک ایرانی مبادله کنم» و سپس جایگاهی قانونی در دادگاه داشته باشم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا آرامکوی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • حج، سفری برای پاک شدن و رسیدن به اخلاص است
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با ۶۰ هزار تماشاگر
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»