Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور اعلام کرد که با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید، پیش بینی می‌کنیم امسال حدود 3 میلیون زائر وارد کشور عراق شوند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضارحمانی فضلی ظهر امروز(دوشنبه) در دوازدهمین جلسه ستادمرکزی اربعین اظهارکرد: کار ستاد اربعین با حضور همه دستگاه‌های مربوطه آغاز شده و ۱۴ کمیته در آن نقش دارند که در این جلسه پیشنهاداتی ارائه و مشکلاتشان رامطرح کردند و تصمیم گیری‌های لازم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رحمانی فضلی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید، پیش بینی می‌کنیم امسال حدود3  میلیون زائر وارد کشور عراق شوند، افزود: در حالی که بیشترین تعداد زائر را در مراسم اربعین ۹۶ با تعداد ۲ میلیون ٥٠٠ هزار داشتیم.

وی ادامه داد: دو هزار و ٦٠٠موکب در ایام اربعین برای ارائه خدمات به زائران تدارک دیده شده اند. امسال قرار است ۱۶۴ میلیون وعده غذا به زائران ارائه شود در حالی که تا سال گذشته تعداد ۲٠٠٨ موکب ایرانی در عراق برپا شده بود.

وزیر کشور افزود: بازه زمانی ارائه خدمات در ایام اربعین پنج روز افزایش یافته و در مجموع همه خدمات با توجه به پیش‌بینی افزایش زائر در ایام اربعین، افزوده خواهند شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل تلاش داریم ظرفیت استفاده از قطار و هواپیما افزایش پیدا کند، اعلام کرد: همچنین ۱۲ هزار اتوبوس برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است؛ البته بنا داریم تدارک بیشتری هم داشته باشیم.

وی درباره اقدامات امنیتی در اربعین گفت: در این زمینه دو نشست با مرزداران و مسئولان استان‌های مرزی کشور در عراق برگزار کردیم و همه پیش بینی‌ها شده است.

وزیر کشور یادآور شد: هزینه‌های مراسم اربعین با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود و کمک‌های دولت برای امور زیرساختی است پس ضروری است مردم در این زمینه در کنار ما باشند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: موضوع مهم دیگر توجه زائران به بیانیه‌ها و نکاتی است که از سوی مسئولان ارائه می‌شود چرا که جابجا کردن سه میلیون زائر در بازه زمانی حدود ۲۰ روز کاری بسیار بزرگ است و پیدایش مشکلی هرچند ناچیز، باعث بروز مشکلات مختلف برای زائران خواهدشد. مراسم اربعین برای مردم مانند عاشورا و تاسوعا اعتقادی است و مردم از آن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین 98 وزير کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خواست خدایی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ساماندهی مرز بین‌المللی شلمچه به ساماندهی و نظم دهی به نحوه پارک خودروها در توقفگاه بزرگ اربعین اشاره کرد و افزود: امسال علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده برای نظم دهی به نحوه پارک کردن خودروها، ۱۰ هکتار به توقفگاه اربعین اضافه خواهد شد تا زائران دغدغه کمتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

فرماندار شهرستان خرمشهر بر ساماندهی زیرساخت‌ها در پایانه شلمچه در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پلیس راهور، نیروی انتظامی، امنیتی، خدماتی در اولین فرصت نسبت به شناسایی نواقص و رفع آنها اقدام و اهتمام جدی داشته باشند و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر فعال شدن ایکس‌ری در ورودی پایانه مسافری تصریح کرد: در راستای بهبود روند بازرسی ورود و خروج زائران و مسافران و همچنین ارتقای امنیت پایانه گیت ویژه بازرسی نصب شود؛ همچنین اینکه دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل آبفا، برق، گاز در مرز شلمچه استقرار داشته باشند تا در صورت وجود مشکل در اسرع وقت آن را رفع کنند.

فرماندار شهرستان خرمشهر خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و رفع چند حاکمیتی در مرز شلمچه شد و گفت: در تلاش هستیم با همدلی و وحدت رویه کارهای خوبی در حوزه‌های مرزی، اقتصادی، زیارتی و گردشگری در پایانه مرزی شلمچه داشته باشیم.

کد خبر 6093565

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه