Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@18:40:10 GMT

حذف واردات کاغذ برای قبض‌های برق

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۱۰۱۷

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه تاکنون ۹۶ درصد مشترکان برق اطلاعات خود را به منظور حذف قبوض کاغذی برق ثبت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر از میان ۳۶ میلیون مشترک برق کشور بیش از ۳۵ میلیون مشترک در طرح حذف قبوض کاغذی برق مشارکت کرده‌اند. ناطقان: محمدحسن متولی‌زاده، با اشاره به این‌که از امروز صدور قبوض کاغذی برق در کشور متوقف شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از این اطلاعات صورتحساب مشترکان به صورت الکترونیک و پیامکی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به این‌که حذف قبوض کاغذی برق مانع از قطع ۱۲ هزار درخت در سال می‌شود، ادامه داد: با اجرای این طرح و حذف فرایند توزیع قبوض در سراسر کشور صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت صورت خواهد گرفت.

متولی‌زاده با تاکید بر این‌که بخش قابل توجهی از کاغذ قبوض برق وارداتی است، اضافه کرد: در شرایطی که کشور دچار تحریم‌های متعددی است، مبلغ قابل توجهی از منابع ارزی صرف واردات کاغذ قبوض برق می‌شود که با اجرای این طرح و حذف واردات این اقلام صرفه‌جویی ارزی قابل ملاحظه‌ای در این بخش صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته اجرای این طرح موجب صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیارد تومانی در منابع صنعت برق خواهد شد که بخش عمده‌ای از این رقم مربوط به منابع ارزی برای واردات کاغذ قبوض برق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فرایند ثبت اطلاعات مشترکان به منظور حذف قبوض کاغذی برق همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: مشترکان باقی‌مانده می‌توانند با ارسال شناسه قبض خود به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ اطلاعات خود را در سامانه طرح ملی قبض سبز ثبت کرده تا پس از این قبوض خود را به صورت پیامکی و الکترونیکی دریافت کنند.

 روش‌های پرداخت قبوض جدید برق

متولی‌زاده با اشاره به اینکه فرایند پرداخت قبوض پیامکی کاملا ساده سازی شده است، گفت: مشترکان برای پرداخت قبض‌های جدید می‌توانند از طریق شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیک و یا با استفاده از اپلیکیشین "خدمات غیرحضوری برق ایران" ضمن دریافت اصل قبض خود، صورتحساب خود را نیز پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: همچنین در سایت‌ شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور نیز امکان پرداخت غیر حضوری قبوض پیش‌بینی شده است. از طرفی مشترکانی که دسترسی به تلفن همراه هوشمند ندارند می‌توانند ضمن تماس با شماره ۱۵۲۱ و یا از طریق تلفن بانک‌ها قبوض خود را پرداخت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مشترکانی که دسترسی به هیچگونه تلفنی ندارند، می‌توانند صرفا با داشتن کارت اعتباری بانکی و مراجعه به دستگاه‌های عابر بانک قبوض خود را پرداخت کنند. گزینه پرداخت قبوض از طریق شناسه قبض برق در اغلب عابر بانک‌های کشور پیش‌بینی شده است و  ظرف چند روز آینده در تمامی عابر بانک‌های کشور عملیاتی خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: حذف واردات ، کاغذ ، قبض های برق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حذف واردات کاغذ قبض های برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، جواد محمدی افزود: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

این مسئول تأکید کرد: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

محمدی افزود: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • همراه پرخرج
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • صد و پنجاه و نهمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد