Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@03:12:12 GMT

خدمات «دکتر -دکتر» برای اتباع خارجی فعال شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۱۲۷۱

به نقل از روابط عمومی دکتردکتر، کاربران از این پس می‌توانند تنها با استفاده از شماره موبایل به تمامی خدمات دکتردکتر دسترسی داشته باشند.

در سال‌های گذشته، از کدملی برای ثبت‌نام در سامانه نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان دکتردکتر استفاده می‎شد. کدملی برای هماهنگی با ساختار دولت در پرونده سلامت الکترونیک یک تصمیم برای آینده بود اما مشکلات متعددی به‌وجود آورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمام این مدت؛ ارزیابی کاملی از استفاده کدملی در سامانه دکتردکتر یا جایگزینی آن با شماره موبایل انجام شد. درنهایت شماره موبایل بهتر ارزیابی شد و کدملی برای ثبت‌نام غیرفعال شد. از مهم‌ترین دلایل استفاده از شماره موبایل، به شرح زیر است:

کاربردی نبودن سامانه دکتردکتر برای اتباع خارجی (مانند افغان‌ها که دو میلیون از جمعیت کشور را دارند) سایر کسب و کارهای از شماره موبایل استفاده کرده بودند و شناخته‌شده‌تر است فرآیند ثبت‌نام ساده‌تر امکان راستی آزمایی آنی با کد فعال‌سازی

به دلایل مطرح شده و به نقل از روابط عمومی دکتردکتر در آپدیت 10 شهریور 1398، کدملی برای عضویت در سامانه دکتردکتر برای همیشه حذف و شماره موبایل جایگزین آن شد.

از این پس کاربران جدید و قدیم، می‌توانند با استفاده از شماره موبایل وارد سایت و اپلیکیشن دکتردکتر شده یا ثبت نام کنند و از خدمات این سامانه استفاده کنند.

لازم به ذکر است، اصلاحات زیر نیز در آپدیت این سامانه در نظر گرفته شده است:

رمز یک‌بار مصرف

از آنجایی که ممکن است، اطلاعات حساب کاربری فراموش شود، با استفاده از رمز یک‌بار مصرف، کاربران می‌توانند به راجتی از رمز یک‌بار مصرف برای ورود به سایت و اپلیکیشن استفاده کنند.

دسترسی به نوبت‌های گرفته شده منشی

فراموشی نوبتی که منشی در احتیار بیماران قرار داده است، از اتفاقات معمول بین آن‌ها است. با یک‌پارچه سازی تمامی روش‌های دریافت نوبت بین بیماران، از این به بعد در بخش نوبت‌های من می‌توان به نوبت‌های رزرو شده توسط منشی و همچنین جزئیات آن دسترسی داشت.

اضافه شدن بیمه کمیته امداد به لیست خدمات درمانی

پس از انتقال بیمه کمیته امداد به لیست بیمه خدمات درمانی، تغییرات لازم در سایت دکتردکتر نیز انجام شد تا بیماران تحت پوشش این بیمه، بتوانند بدون مشکل از خدمات خود استفاده کنند.

دکتردکتر در تاریخ 10 شهریور 1398 تغییرات مهمی را در خود دید که حذف کد ملی را می‌توان یکی از مهم‌ترین اتفاقات آن دانست. با توجه به این تغییرات و برنامه‌هایی که در آینده شاهد خواهیم بود، قطعا اتفاقات بسیار مهم و تاثیرگذاری در حوزه سلامت و پزشکی رخ خواهد داد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با رئیس مهمانشهر و شورای مهمانشهر بردسیر دیدار کرد. 

در این نشست اعضای شورا، مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مربوط به مهمانشهر را تشریح کردند. 

روح‌الله خضری‌پور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تبریک روز شورا گفت: شورا باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند، مهمانشهر‌ها بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنهاست. 

وی عنوان کرد: شورا باید از تصدیگری فاصله بگیرد و نقش ستادی خود را در هدفگذاری و تصمیم‌سازی برای امور زیربنایی تقویت کند و با تدابیر حکیمانه و موثر همانند لکوموتیو یک قطار موتور محرک در پیشبرد امور باشد. 

خضری‌پور گفت: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هم صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می‌کند...

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود