Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@04:47:12 GMT

وضعیت نهاده های دامی قم مطلوب است

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۱۳۰۸

وضعیت نهاده های دامی قم مطلوب است

عباس پورمیدانی روز دوشنبه درجلسه کارگروه تنظیم بازار قم در سالن جلسات استانداری افزود: از ابتدای مهرماه سال جاری ۴ هزار تن نهاده دامی در سطح استان توزیع میشود.
وی مشکل کمبود انبار ذخیره سازی نهاده های دامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعداد انبارهای موجود قم برای ذخیره نهاده های دامی کمتر از نیاز و ظرفیت واقعی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان برای ذخیره و دپوی نهادههای دامی در وضعیت کنونی از ظرفیت انبار دستگاه های دیگر استفاده می کند.
پورمیدانی اضافه کرد: برای ذخیره‌سازی و انبار ذرت و جو مورد نیاز استان، از ظرفیت انبار اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: برای اطمینان از روند ذخیره نهاده های دامی باید انبار مدرن و مورد نیاز استان در دپوی این اقلام مهم و حساس احداث شود.
قم به انبار جدید ذخیره اقلام مصرفی نیازمند است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز با اشاره به نیاز استان به احداث انبار ذخیره سازی اقلام مصرفی بیان کرد: ساختن انبار جدید با سیاست های جدید دولت توسط دستگاه های دولتی با ممنوعیت روبه رو است.
بهزاد رادمنش اضافه کرد: در شرایط کنونی باید پشتیبانی امور دام قم انبار این اداره کل را برای ذخیره اقلام مصرفی دراختیار اداره کل غله و خدمات بازرگانی قراردهد.
وی گفت: دلیل اصلی کمبود انبار درقم، سیاستهای گذشته در انبار کالاهای مصرفی برخی از استان ها مانند قم در شهرهای معین بوده است.
در جلسه ستاد تنظیم بازارآخرین نوسانات ۵۸ قلم کالای اساسی و روند جذب وتوزیع اقلام مصرفی مورد بررسی قرار گرفت.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی قم ستاد تنظیم بازار استانداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران گفت: ۴۳ هزار و ۳۵۷ تن انواع کود‌ شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: از این میزان ۴۲ هزار و ۶۴۰ تن کود‌های شیمیایی، ۴۳۹ تن کود‌های ریز مغذی و ۲۷۸ تن کود‌های آلی و زیستی بوده است.

رحمانی با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی روستایی که در واقع کشاورزان و روستائیان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیشترین کود‌های توزیع شده را؛ ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و گفت: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی خرید و فروش می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • وضعیت خرید گندم در استان بوشهر مطلوب است
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد
  • دریاچه ارومیه برای تثبیت وضعیت به ۶ میلیارد مترمکعب آب نیاز دارد
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی