Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه نروژی «کلاس کمپن» در گزارشی اعلام کرد که «کنت بریتویت» سفیر آمریکا در نروژ مشتاق است تا پیامی مبنی بر اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از صرف هزینه‌های دفاعی نروژ راضی نیست را با تعدادی از مقامات عالی‌رتبه در کمیته‌های دفاعی و خارجی پارلمان نروژ در میان بگذارد.

«کریستین تیبرینگ» معاون رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ به این روزنامه گفت: «او (ترامپ) پیامش را با صراحت بیان کرد و استدلال ما را نپذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اشاره به این دارند که نروژ تنها کشور عضو ناتو است که مرز مشترکی با روسیه دارد و هزینه های دفاعی آن به 2 درصد تولید ناخالص داخلی نمی‌رسد.»

با توجه به اهمیت نروژ به عنوان همسایه روسیه، آمریکا قصد دارد تا اسلو هزینه‌های دفاعی خود را حداقل تا 2 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. در سال 2018 بودجه دفاعی نروژ حدود 1.62 درصد بوده است.  

طبق گفته تیبرینگ، مدت‌ها است که آمریکا نگرانی‌های خود را در مورد هزینه‌های دفاعی نروژ ژاعلام کرده است.

وی بار دیگر به نزدیکی نروژ به روسیه اشاره کرد و گفت: «نکته جدید این است که آمریکایی‌ها در حال حاضر درباره پیامدهای احتمالی سرسخت هستند.»

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته بود تا چهار درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه های نظامی کنند.

310311

کد خبر 1302685

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ روسیه نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید

شرکت نفت ایرانول سال جدید را با جهش تولید و فروش آغاز کرد - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت نفت ایرانول نخستین ماه سال 1403 (سال جهش تولید با مشارکت مردم) را با جهش تولید و فروش آغاز کرد.

شرکت نفت ایرانول در فروردین ماه سال جاری میزان تولید از 29 میلیون لیتر سال گذشته به 49 میلیون در فروردین ماه سال جاری با 69 درصد افزایش میزان فروش مقداری از 29 میلیون لیتر به 51 میلیون لیتر با 76 درصد افزایش و مبلغ فروش از 6720 میلیارد ریال به 13500میلیارد ریال با 100 درصد افزایش و فروش انواع روغن موتور (دیزلی و بنزینی) از 4/4 میلیون لیتر به 6/6 میلیون لیتر با 50 درصد افزایش رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند