Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین بلک روز دوشنبه در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در استان اصفهان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام افزود: به مدت یک ماه اصفهان میزبان مسابقات قرآنی را عهده دار است و بعد از سه دهه میزبانی این مسابقات به این استان بازگشت.

وی با بیان این که این افراد بعد از طی مسابقات منطقه‌ای و استانی به مرحله کشوری راه یافتند اظهار داشت:  قوانین جمهوری اسلامی مبتنی بر آیات قرآن است و هر قانونی که ضد آیات قرآنی باشد، فاقد مشروعیت شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد :  چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در استان اصفهان  در دو بخش خواهران و برادران است که بانوان در این مسابقات بیشتر هستند.

وی با حضور داوران بین المللی در این رقابتها اشاره و اضافه کرد:  ۲۱۶ نفر  از مجموع تعداد یادشده را بانوان و ۱۳۸ نفر  را برداران تشکیل می دهند.

بلک ادامه داد : برای اولین مرتبه مسابقه کتابت قرآن کریم در مسابقات ملی قرآن برگزار می‌شود که در این مسابقات ۲۰ شرکت کننده حضور دارند که در مسجد جامع شهر اصفهان رقابت خواهند کرد.

به گفته وی برای نظارت ۵۷ نفر داور برای این مسابقات  در بخش برادران و ۲۵ داور در بخش خواهران در اصفهان حضور خواهند داشت که در سالن ابن سینای اصفهان برگزار می شود.

وی گفت: اختتامیه مسابقات برادران و افتتاحیه مسابقات خواهران به صورت همزمان برگزار می شود.

وی از تلاش همه مسئولان منجمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و مجمع نمایندگان استان به خاطر برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.

لک بیان کرد: بر اساس آئین نامه‌ افراد برتر این مسابقات تجلیل می شوند و به مسابقات بین المللی راه می یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه سعی ما ایجاد نشاط قرآنی در شهر است ، نقش رسانه ها را در این زمینه بی بدیل دانست و گفت: در این مسابقات از هزینه های غیر ضروری جلوگیری به عمل آمده است.

وی از برگزاری ۲۰ برنامه جنبی همزمان با برگزاری این مسابقات اشاره کرد و گفت: در این راستا  برای برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی را برنامه ها و فعالیت هایی در دست اقدام است.

بلک با بین اینکه در مسابقات تفکیک تشیع و اهل سنت نیست و قرآن محور وحدت است اظهارداشت:  در برنامه افتتاحیه رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مهمان ویژه افتتاحیه است و چون مسابقات دو هفته طول می کشد مهمانان زیادی داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۷ کمیته برگزاری این مسابقات را عهده دارند که شامل اطلاع‌رسانی، کمیته خواهران تبلیغات و رسانه، کمیته فناوری، کمیته حراست، کمیته پشتیبانی، کمیته تشریفات و کمیته فرهنگی است.

چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

/۶۰۲۶/۸۱۱۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسابقات قرآن کریم اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم

 

نوزدهمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در این آزمون ۲۳۷ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در دو حوزه اراک و ساوه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه ۱۸۲ نفز از داوطلبان در حوزه اراک و ۵۵ نفر در حوزه ساوه است، افزود: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی به مرحله شفاهی حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء راه خواهند یافت.

او گفت: حضور بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن قرآن دانست و گفت: حضور بانوان در این دوره چشمگیر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن