Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از ثبت نام ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز آستارایی در سامانه سناد خبر داد و گفت: این آمار ثبت نامی به بالای ۱۸ هزار نفر دانش آموز در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «سید سجاد موسوی» امروز(دوشنبه،۱ مهر) در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه شاهد این شهرستان که با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان محلی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، پیشکسوتان تعلیم و تربیت، خیرین مدرسه ساز و اولیای دانش آموزان برگزار شد با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: امنیت و اقتدار کنونی کشور را مدیون و مرهون شهدای دانش‌آموز، معلم و رزمندگانی هستیم که جان خود را در راه دفاع از این مرز و بوم و ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با تبریک آغاز بازگشایی مدارس از دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان میهن اسلامی نام برد و تصریح کرد: از معلمان انتظارم داریم دانش آموزانی را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و ... تربیت کنند تا بتوانند ایران اسلامی را در آینده به خوبی مدیریت کنند.

 

وی با بیان اینکه تا به امروز ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان آستارایی در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند، افزود: آمار ثبت نامی به بالای ۱۸ هزار نفر دانش آموز در روزهای آینده قابل افزایش است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۵۶۰ نفر کلاس اولی در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در دوره اول متوسطه در مدارس آستارا یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی به ثبت نام یک هزار و ۱۵۰ نفر دانش‌آموز در مدارس مقطع متوسطه دوم آستارا اشاره و اظهارکرد: تاکنون ۸۰۰ نفر پیش‌دبستانی در مدراس این شهرستان ثبت نام کرده‌اند که این آمار در روزهای آینده تا حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر قابل افزایش است.

 

موسوی با بیان اینکه در بندر آستارا ۱۱۶ مدرسه دولتی فعال است، افزود: ۱۰۰ واحد آموزشی غیردولتی نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

 

مدیرآموزش و پرورش بندر آستارا با اشاره به اینکه  ۱۳ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در مدارس دولتی این شهرستان تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: چهار هزار و ۵۰ نفر دانش آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: این آمار مشارکت جدی و خوب بخش خصوصی در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان را نشان می‌دهد.

 

موسوی با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۵۰ دانش آموز در مدارس روستایی بندر آستارا تحصیل می‌کنند، اظهارکرد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر نیز در مدارس شهری این شهرستان تحصیل می‌کنند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کمترین جمعیت دانش‌آموزی مدارس این شهرستان با ۲ دانش آموز مربوط به مدارسی در روستای ونه بین بخش مرکزی و آبگرم کوته کومه بخش لوندویل است، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد دانش‌آموزی مدارس آستارا با ۵۰۲ نفر دانش‌آموز مربوط به مدرسه دخترانه پروین اعتصامی است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون سالانه حدود ۲ تا ۲ و نیم درصد دانش‌آموزان مدارس آستارا افزایش داشته است.

 

موسوی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از مسئولان، مدیران، معلمان، اولیای دانش آموزان و دانش آموزان انتظار داریم در راستای اجرایی شدن این سند یارو یاور آموزش و پرورش باشند.

 

گفتنی است، نواختن زنگ مهر و مقاومت، شعر خوانی، اجرای سرود، قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش، قرائت پیام رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از برنامه‌های آیین بازگشایی مدارس در بندر آستارا بود.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی اردبیل استان همدان مدرسه شاهد بازگشایی مدارس بندر آستارا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند