Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان   با اشاره به اینکه نشاط جوانی در این مسابقات به خوبی دیده می‌شود گفت: یکی از ویژگی‌های چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حضور جوانان بالاتر از مقطع دانش آموزی در عرصه‌ی مسابقات است، افتتاحیه‌ی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۶ مهرماه می‌باشد و مسابقات هر رشته هر روز برگزار خواهد شد و اختتامیه این دوره از مسابقات قرآنی ۱۹ مهرماه است که در دوبخش خواهران و برادران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به عوامل همراه در این مسابقات قرآنی گفت: بیش از ۴۰۰ نفر و قریب به ۵۰۰ نفر تعداد اساتید و داورانی است که با احتساب گروه‌های فنی در دوبخش خواهران و برادران این مسابقات را همراهی می‌کنند و همچنین شخصیت‌های کشوری در این مسابقات حضور خواهند داشت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: از بین تمامی شرکت کنندگان مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران با بیش از ۲۱۶ نفر شرکت کننده پیشتاز هستند که تعداد ۲۵ نفر عهده دار داوری رقابت‌های مرحله نهایی خواهران می‌باشند.
حجت الاسلام و المسلمین بلک با اشاره به رشته‌های قرآنی این مسابقات گفت: بخش برادران با ۱۳۸ نفر شرکت کننده در ۸ رشته‌ی قرآنی ازجمله حفظ قرآن، قرائت، ترتیل، همخوانی و مدیحه سرایی، دعا خوانی، اذان و همچنین خواهران در ۵ رشته از جمله حفظ قرآن، ترتیل و قرائت در مرحله‌ی نهایی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت مستقل به رقابت خواهند پرداخت.
او با اشاره به نحوه‌ی برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسر‌ی قرآن کریم افزود: مراسم افتتاحیه و اختتامیه‌ی این دوره از مسابقات قرآنی در دو دوبخش خواهران و برادران به صورت مستقل از هم برگزار خواهد شد و علاوه بر افتتاحیه واختتامیه اصلی برای هرکدام از رشته‌های قرآنی یک افتتاحیه و یک اختتامیه درون رشته‌ای به صورت مستقل خواهیم داشت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: برگزیدگان هر مرحله از رشته‌های قرآنی مسابقات بر اساس آیین نامه‌هایی که از قبل تنظیم شده است و با توجه به امتیاز‌ها و رتبه آوری‌هایی که هرکدام از شرکت کنندگان کسب می‌کنند توسط داوران حوزه‌ی خود انتخاب خواهند شد.
حجت الاسلام و المسلمین بلک با اشاره به نخستین مسابقات کتابت قرآن کریم که در حاشیه‌ی این دوره از مسابقات قرآنی سراسری برگزار شد، افزود: کتابت قرآن کریم رشته‌ای است که برای اولین بار در کنار مسابقات کشوری قرآن کریم در مسجد جامع اصفهان برگزار خواهد شد.
او با اشاره به نخستین مسابقات کتابت قرآن کریم گفت: نخستین مسابقات کتابت قرآن کریم با ۲۰ شرکت کننده خانم و آقا برگزار خواهد شد و داوران این حوزه به صورت تخصصی این مسابقات را داوری خواهند کرد.
 ائمه‌ی جمعه‌ی استان، نمایندگان، نهاد ها‌ی قرآنی مردمی و اساتید اصفهانی پشتیبان اصلی برگزار‌ی این مسابقات هستند.
انتهای پیام/ی  
نخستین مسابقات کتابت قرآن کریم در مسجد جامع اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان پیش از ظهر جمعه در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ شهر بانه و سنندج برگزار شد.

بهرام مرادی افزود: در این آزمون ۱۹۸ حافظ قرآن کریم در سه رشته ۱۰، ۲۰ و سی جز قرآن کریم شرکت کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت کردند.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت داشتند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار بود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6095636

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان