Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته حلی ساز، امسال در موسم اربعین بیش از ۱۶۰ تن دارو و تجهیزات بابت خدمات درمانی به زائران کشورمان در پایگاههای هلال احمر انتقال می‌یابد.

وی افزود: داروها و تجهیزات در نظر گرفته شده برای زائران اربعین، روز اول ماه صفر (۹مهرماه) به وسیله ۱۵ تا ۱۸ تریلر انتقال می‌یابد تا در پایگاه‌های هلال احمر و مراکز درمانی تعبیه شده توزیع و تجهیز شود و مشکلی در زمان ورود زائران وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از شروع راهپیمایی عظیم و پرشکوه اربعین حسینی تمام پایگاه‌های خدمات درمانی هلال احمر تجهیز می‌شود تا زائران کشورمان دغدغه‌ای در این رابطه نداشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان این‌که طی تفاهمنامه با کشور میزبان ۶۰ پایگاه در موسم اربعین از سوی مرکز پزشکی راه اندازی می‌شود، گفت: تعداد پایگاه‌های ما نسبت به سنوات قبل افزایش یافته است و خدمات درمانی و دارویی در این مراکز به زائران ایرانی ارائه می‌شود.

او با بیان این‌که این پایگاه‌ها در نقاط صفر مرزی، مسیر راهپیمایی زائران، کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برقرار می‌شود، گفت: خدمات درمانی لازم در این ایام به زائران کشورمان داده می‌شود. هزینه بخش اعظمی از ارسال تجیهزات و نیروهای خدمات رسان تامین شده و تنها بخش اندکی از این هزینه‌ها را زائران پرداخت می‌کنند.

حلی ساز گفت: خدمات ارائه شده به زائران بیشتر از مبلغ دریافتی از آن‌ها خواهد بود، چنان‌که در سال‌های گذشته موارد بسیاری از مراجعه به پایگاهها و حتی عمل جراحی و بستری داشتیم.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FOu برچسب ها: دارو ، اربعین ، عراق

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دارو اربعین عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به انجام بررسی استطاعت حجاج برای اعزام به سرزمین وحی گفت: حجاجی که بیماری خاص دارند، باید داروها و نسخه پزشک معالج خود را همراه داشته باشند.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم احراز استطاعت جسمی و روحی حجاج اظهار کرد: هر ساله این موضوع به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر است، افراد قبل از قطعی شدن ثبت نام در کاروان توسط پزشکان معاینه و احراز انجام می‌شود تا استطاعت جسمی و روانی تشرف به حج را داشته باشند.

وی افزود: معاینه و احراز حجاج در یک ماه گذشته توسط پزشکان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف، انجام شده و هر پزشک بیش از ۶۰۰ نفر از زائران را معاینه کرده است و افرادی که استطاعت جسمی و روحی برای این سفر معنوی داشتند، تایید شدند و شرایط افرادی که بیماری خاص داشتند، نیز بررسی شد تا در صورت امکان برخی از آنها نیز به سرمین وحی اعزام شوند، بنابراین در ادامه روند بررسی‌ها به کمیسیون‌های استانی ارجاع داده شده و در کمیسیون‌ها، پزشکان متخصص افراد را بررسی و تعدادی قبول و احراز شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه تیم پزشکی هلال احمر حدود سه روز قبل از اعزام اولین کاروان حجاج به سرزمین وحی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: تیم‌های پزشکی و تخصصی در مکه و مدینه مستقر هستند و طی ایام حج خدمات درمانی و بهداشتی از جمله خدمات آزمایشگاهی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و سایر موارد درمانی را به زائران ارائه می‌دهند.

مرعشی خاطرنشان کرد: افرادی که به فشارخون، دیابت و بیماری قلبی و ریوی مبتلا هستند، باید داروهای تخصصی خود را به میزان کافی و برای ۴۵ روز همراه داشته و لازم است که نسخه پزشکی به زبان انگلیسی را نیز به همراه داشته باشند تا در فرودگاه مقصد دچار مشکل نشوند، همچنین افرادی که سمعک و عینک دارند، باید از هر کدام دو عدد همراه خود داشته باشند.

کد خبر 749197

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان