Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در سال تحصیلی جدید برای پایش سلامت روان و جسم دانشجویان جدید الورود در دانشگاه‌های سراسر کشور اعلام شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، همزمان با آغاز سال تحصیلی و ورود دانشجویان جدید الورود طرح پایش سلامت روان و جسم در مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، به روش اینترنتی آغاز می‌شود و براساس نتایج این پایش، دانشجویانی که نیازمند به خدمات مشاوره و یا بهداشت و درمان باشند جهت دریافت خدمات توسط مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌ها پیگیری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش سواد سلامت روانی جامعه دانشگاهی فعالیت‌های سال تحصیلی جدید مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در زمینه پیشگیری و مداخله با هدف افزایش آگاهی جامعه دانشجویی نسبت به ضرورت ارتقای سلامت روان تقویت می‌یابد و با توجه به آغاز هفته سلامت روان از ۱۸ مهرماه، مراکز مشاوره دانشجویی با پیش بینی برنامه‌هایی نسبت به افزایش توانمندی‌های دانشجویان، کاهش آسیب‌های روانی-اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی دانشجویان اقدام می‌کنند. اجرای برنامه پیام ۲ با هدف کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی بر اساس این گزارش، اجرای برنامه پیام ۲ با هدف کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر از دیگر برنامه‌های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان است که طرح جدید به لحاظ اجرایی دارای انعطاف پذیری و قابلیت اجرایی بیشتری در دانشگاه‌ها با مقیاس‌های متفاوت است. این برنامه بومی سازی شده و جامع ۴ فاز حمایت گیری و استقرار، توانمند سازی، اجرای برنامه در قالب بسته خدمتی و آموزشی و ارزشیابی برنامه را دارد که برخی فاز‌ها در دانشگاه‌ها در حال اجرا است.   توسعه کانون‌های همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با توجه به اینکه یکی از اهداف دفتر مشاوره و سلامت، ارتقای سلامت روانی اجتماعی با تکیه بر نیروی دانشجویان همیار است، در سال تحصیلی جدید اجرای همایش‌ها و نشست‌های دانشجویان همیار سلامت روان با هدف افزایش آموزش‌های عمومی و تخصصی به اعضای این کانون‌ها با در نظر گرفتن آسیب‌های بومی مناطق انجام خواهد شد.

هم اکنون حدود ۴۰۰ کانون در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فعالیت می‌کنند و ۱۷۰۰۰ دانشجو عضو این کانون‌ها هستند. دانشجویان عضو کانون‌های همیاران سلامت روان با آموزش در زمینه‌های مختلف از جمله، مهارت‌های ارتقا دهنده سلامت روان، نشانه شناسی رفتار‌های پرخطر، در کمک به دانشجویان هم دانشگاهی خود می‌توانند اقدام موثری جهت کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی در دانشگاه‌ها داشته باشند.

بر اساس اعلام دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در سال تحصیلی جدید در راستای تاکید بر آموزش‌های تخصصی‌تر و مشارکت پویاتر اعضای کانون‌های همیاران سلامت روان، همایش‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پایش سلامت دانشجویان جدید الورود سال جدید تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان بر نقش موثر مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور تاکید شد.

در گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان، پیرامون نقش مراکز مشاوره در ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها کشور بحث و بررسی و تاکید شد.

دبیر منطقه ۶ مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در این همایش به تشریح چگونگی تقویت روحیه اشتغال پذیری در دانشجویان پرداخت و گفت: اشتغال‌پذیری کاملا متمرکز بر عوامل درونی و فردی است که کمک می‌کند افراد فرصت‌های شغلی موجود را تشخیص داده، راحت‌تر شاغل شوند و یا شغلی که دارند را حفظ کنند.

سمیعی افزود: پژوهشگران می‌گویند لازم است سازه اشتغال پذیری توسط مراکز  مشاوره در افراد تقویت شود که علاوه بر دانشگاه اگر از مدرسه در افراد مورد توجه قرار گیرد موثرتر خواهد بود.

محمد خلیلی پور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش به تشریح ضرورت توجه به« ایمنی، بهداشت و محیط زیست» در دانشگاه‌ها پرداخت.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در حوزه مشاوره و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های اولین روز این همایش در زاهدان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند