Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اول مهر امسال برای دانشجویان علامه با دو خبر غمگین آغاز شد؛ تایید حکم فرشته طوسی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و درگیری فیزیکی شدید در دانشکده علوم اجتماعی به بهانه وجود عکس میرحسین موسوی در غرفه دانشجویان انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی.

دانشجویان علامه در شبکه‌های اجتماعی خود دلیل درگیری‌ها رد درخواست بسیج دانشکده علوم اجتماعی از انجمن اسلامی برای برچیدن غرفه‌ای عنوان کردند که به سنت هر سال برای خوش آمدگویی به ورودی‌های جدید دانشگاه برپا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع آگاه، بسیج دانشکده در پی رد این در خواست به همراه برخی عوامل بیرون از دانشگاه دست به عمل شده و درگیری را آغاز کرده اند.

یکی از اعضای بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی علامه در توییتر خود در خصوص ریشه آغاز این درگیری‌ها نوشت: نصب عکس سران فتنه ۸۸ توسط انجمن اسلامی آزاد اندیش در روز ثبت نام دانشجویان جدید الورود در دانشکده علوم اجتماعی چیزی جز به حاشیه کشیدن فضای علمی دانشگاه وجود ندارد... دانشگاه جای عکس سران فتنه و فتنه گر نیست...

تصویر میز انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی علامه

انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی علامه به سنت هر سال برای خوش امد گویی به دانشجویان جدیدالورود غرفه‌ای را در راهرو دانشکده برپا کرده بود و پوستر‌هایی با تصویر میرحسین موسوی و مصدق نیز بر روی میز غرفه قرار گرفته بود. به نظر می‌رسد این پوستر‌ها جرقه اولیه درگیری میان دانشجویان بسیجی با انجمن اسلامی را روشن کرده است.

«سپهر صمدی راد» نائب دبیر انجمن اسلامی آزاد اندیش دانشگاه علامه در گفتگو با رویداد ۲۴ درباره درگیری‌های امروز در دانشکده علامه طباطبایی گفت: امروز در جریان ثبت نام دانشجویان ورودی علامه، دانشجویان انجمن آزاد اندیش در دانشکده علوم اجتماعی با مجوز دانشگاه اقدام به عضو گیری و آشنایی با دانشجویان جدید دانشکده کرده بودند؛ تصاویری از میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز روی میز غرفه انجمن قرار داشت.

او در ادامه به هجوم دانشجویان بسیجی برای حذف این تصاویر از روی میز انجمن اشاره کرده و مدعی شد: ۱۵ تن از دانشجویان بسیج به غرفه حمله کردند تا جایی که به دبیر انجمن اسلامی نیز مورد حمله قرار گرفت.

صمدی راد از حضور فرمانده بسیج دانشجویان علامه در جریان درگیری دانشکده علوم اجتماعی خبر داد.

چند تن از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه که خواستند نامشان برده نشود در گفتگو با رویداد ۲۴ از ادامه درگیری در این دانشکده خبر داده و گفته اند که جو متشنجی بر دانشکده حاکم است.

صابر بابایی دبیر سیاسی انجمن اسلامی آزاد اندیش در گفتگو با رویداد ۲۴ از انفعال حراست و مسئولین دانشگاه علامه انتقاد کرده و گفته: مسئولان دانشگاه هیچ اقدامی در جهت آرام کردن این فضا نکرده اند و موجب عصبانیت بیشتر دانشجویان شده اند.

او همچنین خواستار دخالت حراست دانشگاه برای آرام کردن فضای دانشکده شد.


دانشگاه علامه سال تحصیلی جدید را به طرز غم انگیزی آغاز کرد. صبح امروز حکم فرشته طوسی دانشجوی علوم سیاسی و عضو انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در برنامه روز دانشجو‌ی انجمن اسلامی دانشجویان اآزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی در سال۹۵بازداشت شده بود تایید شد. براساس این حکم فرشته طوسی به ۱۸ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دانشگاه علامه انجمن اسلامی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره نمود. 

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله خانم دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید بر روی موضوع، از ایشان خواسته شد که در راه‌اندازی و فرآیند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کنند.

وی افزود: این درخواست با خانم دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از ایشان خواسته شد که در شورای راهبردی و هیئت جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که ایشان اعلام نمودند به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و لذا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

دیگر خبرها

  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی