Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:39:56 GMT

زنگ صلح و دوستی نواخته شد

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۴۰۴۶

زنگ صلح و دوستی نواخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر پیوندی در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس اظهار کرد: شما دانش آموزان در آینده به موفقیت های درسی خواهید رسید و در آینده نه چندان دور مسئولیت های مختلفی در جامعه به عهده می گیرید با این حال فراموش نکنید که همه باید بتوانیم از خود و خانواده هایمان در برابر حوادث محافظت کنیم، در غیر این صورت نقصی در مسیر تکامل و رشدمان وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر لزوم آمادگی در برابر حوادث از طریق شرکت در دوره های آموزش همگانی، ابراز امیدواری کرد که دانش آموزان با همکاری هلال احمر مجهز به آموزش های لازم شوند.

پیوندی افزود: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی خود تلاش می کند به همه اقشار آموزش های لازم را ارائه دهد و دانش آموزان در این مسیر یک راه میانبری محسوب می شوند که می توان برای رسیدن به آموزش همگانی و توانمند کردن خانواده ها از طریق آموزش، روی این رده سنی تمرکز کرد.

وی افزود: اگر زمانی فردی به یاری و نجات دیگری می پردازد که به عنوان مثال لقمه ای در گلویش گیر کرده، آن فرد فرشته نیست بلکه تنها آموزش های مواجهه و نجات را دیده است. یا کسی که از زلزله جان سالم به در می برد خوش شانس نیست بلکه آموزش دیده چگونه خودش را نجات دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به تصویب قانون جدید مدیریت بحران گفت: با تصویب این قانون، ما در هلال احمر تلاش می کنیم واحدهای آموزش های امدادی را در دروس مدارس وارد کنیم ولی به دلیل زمان‌بر بودن این اتفاق، پیشنهاد می کنم دانش آموزان برای فراگیری آموزش ها پیشگام شوند. این آموزش ها در زمان وقوع حوادث و سوانح، به نجات افراد کمک بسیاری می کند، بنابراین ضروری است.

پیوندی در ادامه به وظایف سازمان جوانان هلال احمر هم اشاره کرد و گفت: این سازمان تلاش می کند شرایطی را فراهم کند که خلاقیت ها و علائق دانش آموزان در چتر پوششی سازمان جوانان، بروز پیدا کند. کانون های مختلفی در این سازمان وجود دارد که پیشنهاد می کنم شما دانش آموزان به این کانون ها وارد شوید و در ابتدا مهارت ها را کسب کنید و در ادامه به دیگران هم آموزش بدهید. کانون های سازمان جوانان در ۸ هزار مدرسه در سراسر کشور فعال است و تا کنون ۲ میلیون دانش آموز از این طریق آموزش دیده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر به آغاز به کار پویشی با عنوان «یک=دیگر» نیز اشاره کرد و گفت: شاعر بزرگ کشورمان سعدی، ابیاتی با مفاهیم انسان دوستانه دارد که می گوید: «بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار». از شما دانش آموزان تقاضا داریم با شرکت در این پویش، مضامینی که در این ابیات وجود دارد را با خلاقیت خودتان در قالب نثر، نقاشی و … توصیف کنید. در نهایت علاوه بر اینکه جوایز ارزشمندی برای آثار برتر در نظر گرفته شده، آثار در یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: پیام این شعر سعدی این است که باید حس بشردوستی و نیکوکاری را در تمام جوامع گسترش دهیم. به دیگران کمک کنیم و وقتی درد و رنجی دارند به یاری آنها بشتابیم تا زمانی که ما هم دچار مشکلی شدیم به یاری مان بیایند. نکته دیگر این است که همه ما فارغ از نژاد و قومیت و هر چیز دیگری، با هم برابریم. وقتی این تصور وجود داشته باشد، روحیه صلح گسترش پیدا می کند و از خشونت جلوگیری می شود.

وی همچنین در مورد تامین لوازم تحریر مناطق سیل زده نیز گفت: برای دانش آموزان این مناطق با کمک دانش آموزان نوشت افزار کاملی تهیه شده و به تمام مدارس ابتدایی استان های درگیر سیل تقدیم می شود.

در این مراسم علاوه بر دکتر علی اصغر پیوندی، احمد سلطانی معاون آموزش، پژوهش و فناوری، علی گنج کریمی سرپرست سازمان جوانان و شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز حضور داشتند.

کد خبر 4726816

منبع: مهر

کلیدواژه: شاهین فتحی علی اصغر پیوندی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران احمد سلطانی دفاع مقدس سازمان جوانان هلال احمر جمعیت هلال احمر استان تهران سعدی اول مهرماه آغاز سال تحصیلی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آتش نشانی اربعین حسینی محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی اربعین 98 نیروی انتظامی آتش سوزی دادگاه کمیته امداد امام خمینی عملیات امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده گفت: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٥:٠٠ امروز جمعه، ١١ استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و ۵۴ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد عملیات انجام و به ۲۶۵۶ نفر امدادرسانی شده، ۱۵۹ نفر اسکان اضطراری یافته اند، ۱۱۸ نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در ۲۸۱ منزل مسکونی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل (۶۱۵ نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: ۹ دستگاه چادر، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۵ بسته غذایی بین متاثرین از سیل در این ۱۱ استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش