Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@19:37:07 GMT

پرواز دو جنگنده ترکیه‌ای بر فراز آسمان سوریه

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۴۱۳۸

خرداد؛وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که دو جنگنده این کشور امروز (دوشنبه) بر حریم هوایی وابسته به سوریه به پرواز درآمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این وزارت خانه در بیانیه‌ای کوتاه در حساب خود در توییتر اعلام کرد: دو جنگنده از نوع F-۱۶ وابسته به فرماندهی نیروهای هوایی مسلح ترکیه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ دو پرواز در آسمان سوریه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع ترکیه تصریح کرد که این دو پرواز در چارچوب عملیات "اراده سخت" که توسط ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق و سوریه از سال ۲۰۱۴ انجام می‌شود و در این ائتلاف ۶۰ کشور از جمله ترکیه حضور دارند، صورت گرفته است.

پرواز این جنگنده‌ها در حالی انجام می‌شود که ترکیه و ایالات متحده برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه تلاش می‌کنند. دولت ترکیه اعلام کرده است که از طریق این منطقه در تلاش است تا امنیت مرزهای شمالی خود را در مقابل "تروریست‌های کرد" تامین کند. این در حالی است که آمریکا خواهان حفاظت از همپیمانان خود است. برچسب ها: جنگنده ترکیه ، آسمان سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: جنگنده ترکیه آسمان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه

پایگاه خبری «شهاب»، ظهر امروز (جمعه)، خبر داد مقر صلیب سرخ در مقابل درمانگاه «الرمال» در خیابان «الوحده» در غرب شهر غزه مورد تهاجم قرار گرفته است.

رسانه‌های فلسطینی اشاره کردند که آوارگان فلسطینی در این مقر اسکان داشته‌اند و در پی این حمله، چند نفر به شهادت رسیده‌اند و تعدادی دیگر مجروح شده‌اند.

برخی رسانه‌های فلسطینی شمار شهدا را دست‌کم ۳ نفر گزارش کرده‌اند؛ اما گزارش دقیقی درباره تعداد مجروحان در دست نیست.

ارتش اسرائیل پیش از نیز خودروی یک گروه بین‌المللی که وظیفه توزیع غذا در غزه را برعهده داشت، مورد حمله قرار داده بود.

اواسط فروردین ماه بود که یک پهپاد اسرائیلی خودروی حامل امدادگران سازمان موسوم به «آشپزخانه مرکزی جهانی» را هدف حمله قرار داد که به دنبال آن دست‌کم ۷ تن از کارکنان غیرفلسطینی آن جان خود را از دست دادند.

این حمله با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و استرالیا که یک شهروند خود را در این تهاجم از دست داده بود، بلافاصله سفیر رژیم اسرائیل را احضار کرد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • کشتی هوایی اینتر بر فراز شهر میلان پس از کسب ستاره دوم / فیلم