Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@03:22:59 GMT

پنالتی زن جنجالی دربی چگونه انتخاب شد ؟

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۱۴۷۷۹

پنالتی زن جنجالی دربی چگونه انتخاب شد ؟

هافبک استقلال در بازی با پرسپولیس یک پنالتی از دست داد تا استقلال شانس پیروزی در دربی را از دست بدهد و در پایان بازی از حریف خود شکست بخورد اما اتفاق عجیب در نحوه انتخاب پنالتی‌زن بازی افتاد.

 

به گزارش "ورزش سه"، استقلال برای فرار از بحران بازی را تهاجمی‌تر از پرسپولیس آغاز کرد، این تیم در همان ابتدای بازی هم یک موقعیت ساخت تا اینکه نوبت به دقیقه 25 بازی رسید، در این دقیقه از بازی شجاعیان روی تکل شجاع خلیل‌زاده به زمین افتاد و دو دقیقه بعد این علی کریمی بود که ضربه‌ پنالتی‌اش را به سمت دروازه زد، توپ چندان زاویه نداشت و علیرضا بیرانوند توانست آن را مهار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما نگاهی به سابقه علی کریمی یک اتفاق عجیب را نشان می‌دهد، علی کریمی تا قبل از بازی با استقلال تا کنون هرگز در عمر فوتبال حرفه‌ای خود (چه در سپاهان، چه در دیناموزاگرب و چه در استقلال) در جریان بازی پنالتی نزده بود. او در طول دوران فوتبال خود فقط یک بار با پیراهن سپاهان در نیمه‌نهایی جام حذفی برابر ذوب‌آهن ضربه پنالتی زد که دقیقا مشابه همین پنالتی‌اش برابر پرسپولیس بود و رشید مظاهری که در آن زمان در ذوب‌آهن بازی می‌کرد آن را مهار کرد و در نهایت سپاهان در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و حذف شد، نکته مهم اینکه در آن بازی تک گل سپاهان را وریا غفوری که هم اکنون کاپیتان استقلال است به ثمر رساند اما در بازی با پرسپولیس ترجیح داد پشت ضربه پنالتی قرار نگیرد.

 

 

 

 

علی کریمی زمانی که در سپاهان بازی می‌کرد برای پنالتی زدن رقبای  مهمی به نام هادی عقیلی و البته احسان حاج صفی و محمدرضا خلعتبری و مهدی شریفی داشت که ضربات پنالتی را می‌زدند و در استقلال هم در طول یک سالی که در این تیم بازی کرد، وریا غفوری پنالتی‌زن اصلی بود و در طول فصل هم بازیکنانی مثل الحاجی گرو، پاتوسی و فرشید اسماعیلی به سمت دروازه پنالتی زدند تا هرگز نوبت به علی کریمی نرسد که پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد.

 

اما سوال اصلی این است که چرا علی کریمی که در دوران فوتبالش هرگز پنالتی نزده بود ترجیح داد در بازی با پرسپولیس پنالتی بزند؟ آن هم برابر بیرانوند که حالا به متخصص مهار پنالتی تبدیل شده است.  آن‌طور که از صحنه پنالتی مشخص بود زمانی که موعود بنیادی‌فر صحنه خطا را اعلام کرد، دقیقا مثل بازی برگشت فصل گذشته چند بازیکن برای زدن ضربه پنالتی اعلام آمادگی کردند که به نظر می‌رسید مرتضی تبریزی متقاضی جدی زدن این ضربه بود اما در نهایت کنار خط استراماچونی اعلام کرد که کریمی بازیکنی است که باید پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد.

 

آنچه هنوز مشخص نیست این مساله است که آیا مثل بازی قبلی با پرسپولیس، استقلال بازیکنی را به عنوان پنالتی‌زن اول خود مشخص نکرده بود یا از قبل معلوم بود که قرار است علی کریمی ضربه را به سمت دروازه بزند.

پرسپولیس تهران علیرضا بیرانوند علی کریمی استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران علیرضا بیرانوند علی کریمی استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها

در این دیدار که ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدى، محمدحسين درخشانى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

ایران که مثل همیشه بازی را پرفشار شروع کرده بود روی نفوذ سالار آقاپور و اشتباه مدافع حریف مشرب عادلوف به گل اول رسید اما جورائف از روی یک ضربه کاشته خیلی زود گل ایران را پاسخ داد. 

در حالیکه ایران حاکم مطلق بازی بود و موقعیت‌های متعدد گلزنی یکی پس از دیگری هدر می‌رفت، این ازبکستان بود که روی یک غافلگیری توسط بازیکن شماره ۱۱ اخمتزیانوف به گل دوم رسید. 

بازی در نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک  به سود ازبکستان به پایان رسید. ایران نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و تیم حریف را تحت فشار قرار داد که در نتیجه همین عملکرد ضربه اوت مسلم اولادقباد پس از برخورد به اخمتزیانوف وارد دروازه حریف شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

 پس از این گل فشار ایران ادامه داشت و بازیکنان ازبکستان به بازی فیزیکی و درگیری رو آوردند که داور مشرب عادلوف را بعد از دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد. ایران از فرصت چهارنفره شدن تایلند استفاده کرد و روی پاس سالار آقاپور، این بهروز عظیمی بود که با پای چپ گل سوم ایران را به ثمر رساند. 

علیرغم حملات ایران این اخمتزیانوف بود که با یک بغل پا گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه ایران کرد تا در پنج دقیقه مانده به پایان بازی همه چیز به تساوی کشیده شود. این نتیجه تا پایان وقت نیمه دوم ادامه داشت و بازی به وقت اضافه کشیده شد. 

در آغاز پنج دقیقه اول وقت اضافه علی اکرمی خطای ششم را از ازبک‌ها گرفت تا ایران از نقطه دوم صاحب پنالتی شود که دروازه‌بان ازیک این ضربه را مهار کرد و سایر حملات ایران نیز راهی به دروازه نیافت. 

در نیمه دوم وقت اضافه نیز بازی یکطرفه ایران به گلی نینجامید و حتی در حالیکه تنها ۵ ثانیه از باقی مانده بود ضربه سنگین احمدعباسی به تیر برخورد کرد تا کلکسیون بدشانسی‌های ایران تکمیل و بازی به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی باقر محمدی با مهار دو ضربه پنالتی به ایران کمک کرد تا در مجموع ایران با پیروزی هفت بر هشت حریف را شکست دهد.

ایران با این پیروزی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت و روز یکشنبه ورزشگاه بانکوک آره‌نا به مصاف تایلند میزبان می‌رود.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / اوسمار در پنالتی‌ها هم کامبک خورد!
  • دومین پنالتی مهمی که وحید امیری از دست داد
  • آلومینیوم گربه سیاه پرسپولیس / حذف سرخپوشان در بازی نفس گیر در ضربات پنالتی +فیلم
  • گوهر مجتبی حسینی، یک پرسپولیسی بود
  • پایان هیجان در اراک، کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی با سخت کوشی آلومینیوم سازان
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!