Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۴۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته و سال گذشته هم ۱۷۲۶ واحد بازفعال شده‌اند. تاریخ انتشار: 19:01 - 01 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۲۱۵ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از شاتا، اصغر مصاحب اظهار کرد: انتشار اخباری مبنی بر قرارگیری دو سوم بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور در شرایط رکود و نیمه رکود، به هیچ وجه آمار درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: نزدیک به ۸۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که ۴۳ هزار مورد از این واحد‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: واحد‌های تولیدی کوچک و متوسطی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد غیرفعال یا نزدیک به غیرفعال‌اند.

مصاحب بیان کرد: به‌طور کلی در صنایع کوچک و متوسط امکان دارد برخی‌ها این بحث را مطرح کنند که واحد‌های صنعتی در حال حاضر با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت نمی‌کنند. بی‌تردید چنین حرفی پذیرفته است، اما این‌که گفته شود دو سوم واحد‌های کوچک و متوسط در حالت رکود و تعطیلی قرار دارند، به یقین این آمار درست نیست، برای این‌که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌صورت روزانه، ماهیانه، فصلی و شش ماهه آمار و وضعیت واحد‌های صنعتی را به مراجع ذیصلاح ارائه و همین‌طور قابل رصد است.

وی تصریح کرد: آمار و اطلاعات این سازمان برخط و چیزی نیست که بتوان آن را کتمان، اضافه یا کم کرد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تحلیل کلی این است که تعداد واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط غیرفعال در شرایط حاضر به میزان دو سوم نخواهد بود.

مصاحب افزود: برای فعال سازی واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در چهار حوزه از قبیل توسعه صنعتی و فنآوری، به‌هم‌رسانی، انتقال فنآوری و ارتقاء سطح دانش واحد‌های صنعتی برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: بحث توسعه بازار یکی از گلوگاه‌های مهم بسیاری از واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در کشور است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: واحد‌های بزرگ ممکن است دپارتمان‌های بازار، تحقیق و توسعه و مواردی از این دست را داشته باشند، اما این امکان برای بسیاری از واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط فراهم نیست و به همین دلیل این سازمان بحث توسعه بازار این واحد‌ها را به‌طور عام پیگیری می‌کند.

مصاحب گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران جدا از این بحث، کار آفرینی و امور توسعه بنگاه‌ها و همین‌طور تأمین مالی و سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و متوسط را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پلتفرمی برای بهره‌برداری واحد‌های کوچک و متوسط طراحی شده است که بتوانند از آن برای این‌که هم ارزش افزوده بیشتر و هم آورده کمتری نیاز داشته باشند، استفاده کنند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که مقام معظم رهبری شعار محوری سال جاری را "رونق تولید" تعیین کرده‌اند، افزود: برای عملی کردن این شعار، همه باید پای کار باشند. به عبارتی، اگر قرار بر این است که رونق تولید در کشور اتفاق بیفتد، نمی‌شود سیاست‌های پولی، مالیاتی، بیمه‌ای و ... در یک مسیر حرکت کند و صنعت بخواهد مسیر خود را به‌تن‌هایی برود و بار همه را به دوش بکشد.

مصاحب همچنین به ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطوح ملی و استانی اشاره و اضافه کرد: هدف از شکل‌گیری این ستاد، حل و فصل مشکلات واحد‌های صنعتی با حضور دستگاه‌های مرتبط، از جمله بانک‌ها، امور مالیاتی، بیمه‌ها و ... است.

وی بیان کرد: در موضوع اصلاح معافیت‌های مالیاتی اتفاق خوبی در مجلس شورای اسلامی افتاد و امیدواریم قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز به همین نحو به نفع صنعت و تولید اصلاح شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که یک نهاد به‌تن‌هایی نمی‌تواند تولید را سامان دهد و بانک‌ها هم باید به حوزه رونق تولید ورود پیدا کنند، اظهار داشت: حدود ۲ هزار واحد صنعتی در اختیار بانک‌ها هستند که ۳۰۰ واحد را از زیر نظر بانک‌ها خارج کرده‌ایم، اما ادامه این مسیر، همت بانک مرکزی را می‌طلبد.

مصاحب با بیان این‌که در حال حاضر کل زنجیره تولید در تأمین مالی حضور دارند و دخیل هستند، تصریح کرد: باید تأمین مالی در این زنجیره تنها یک بار صورت بگیرد، نه این‌که همه زنجیره درگیر تأمین مالی باشند.

وی بیان کرد: رقابت پذیری و بین‌المللی سازی تولیدات داخلی از دیگر اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است که با حمایت از حضور صنایع در نمایشگاه‌های بین‌المللی امکان‌پذیر می‌شود؛ ضمن این‌که هدف گذاری ما در این بخش، حضور در بازار‌های هدف ۱۵ کشور منطقه است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنایع تولید کوچک واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تأکید بر بازگشت ۲۰۰ واحد راکد به چرخه تولید، از صادرات ۹ میلیارد دلاری محصولات واحدهای تولیدی این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: افزایش صادرات از استان تهران با جدیت دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، محمود سیجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان تهران بزرگترین استان صنعتی کشور از نظر تولید و سرمایه‌گذاری است، گفت: در استان تهران به دلیل قانون شعاع 120 کیلومتر، محدودیت‌هایی برای توسعه شرکت‌ها و واحدهای تولید وجود دارد و فقط شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در استان تهران طرح توسعه را اجرا و فعالیت کنند.

وی افزود: دولت در رابطه با قانون شعاع 120 کیلومتر مجوزی را صادر کرده که واحدهای تولیدی فقط در عرصه خود می‌توانند واحدهای تولیدی را توسعه دهند.

وجود 400 واحد راکد صنعتی در استان تهران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با تاکید بر احیای واحدهای تعطیل و راکد گفت: 200 واحد راکد در استان تهران احیا شده است و 400 واحد راکد دیگر در استان وجود دارد که با حضور سرمایه‌گذار می‌توانیم واحدهای راکد را احیا و به چرخه صنعت بازگردانیم.

صادرات 9 میلیارد دلاری استان تهران

سیجانی کمک به نقدینگی، مواد اولیه و صدور مجوز گواهی برند فعالیت کارخانه واحدهای تولید را از عوامل مهم احیای واحدهای راکد تولیدی عنوان کرد و ابراز داشت: افزایش صادرات از سیاست ‌های مهم سازمان صمت استان تهران است و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم؛ در این راستا 9 میلیارد دلار محصولات واحدهای تولیدی از گمرکات به کشورهای مختلف صادر شده است.

سیجانی با بیان اینکه بازدید میدانی از واحدهای تولیدی که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، به صورت مستمر انجام و در کارگروه تسهیل بررسی و رسیدگی می‌شود، گفت: مشکلات یک هزار و 100 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل استان تهران بررسی و مشکلات عمده آنها تا حدودی مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه 107 واحد تولیدی در استان تهران مجوز شرکت دانش بنیان اخذ کرده‌اند تصریح کرد: 568 واحد تولیدی در استان تهران افزایش ظرفیت و توسعه داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه 26 نمایشگاه عرضه کالا در استان برگزار شده است، ابراز داشت: 67 پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری 16 هزار میلیارد تومانی در یک سال گذشته در استان تهران به بهره‌برداری رسیده است.

پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق در استان

سیجانی با بیان اینکه پوشاک، قطعات خودرو و دخانیات بیشترین اقلام قاچاق کالا را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها الزامی است و در صادرت عدم ثبت انبارها در سامانه تخلف تعزیراتی محسوب می‌شود و با کالای موجود در انبار به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهد شد.

صادرات 286 میلیون دلاری ایران به پاکستان در 3 ماه

وی با بیان اینکه تمرکز انبارهای استان تهران در شهرستان ری از نظر پدافند غیر عامل دارای معایب است، گفت: انبارهای متمرکز در شهرری با نزدیکی به شریان‌های ارتباطی دارای محاسن است و شهرستان رباط کریم نیز می‌تواند، بارانداز انبارهای دپوی کالا در استان تهران باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پایان خاطرنشان کرد برای تحقق شعار سال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، همه ارگان‌ها به ویژه بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی و بیمه باید کمک حال واحدهای صنعتی و تولیدی باشند تا در سال‌جاری شاهد شکوفایی بیش از حد حوزه صنعت و تولید باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت