Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پرستو سرمدی» دوشنبه شب در نشست بحث آزاد حزب اتحاد ملت اسلامی با موضوع "اصلاح اصلاحات، هزار بیم و یک امید"گفت:‌ مهم برای ما این است در فضای سیاسی جدید طوری نباشد که بدنه اجتماعی در تصمیمات گرفته شده موثر نباشد و گروهی از بالا به نام شورا بخواهند تصمیم بگیرند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه تا سه هفته آینده جزئیات سازوکار اندیشیده شده ارائه می شود، اضافه کرد: اعضای این ساز و کار بدنه اصلاح طلبان هستند و شورای عالی تنها مجری تصمیم بدنه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمات باید از سوی بدنه اصلاحات گرفته شود.
سرمدی با اشاره به ناکارآمدی هایی که موجب ایجاد یاس و ناامیدی در مردم شده است،  اظهار داشت: اصلاحات نیاز به اصلاح دارد؛ اصلاح طلب‌های معتقد به اصلاحات سال ٧٦ با هدف توسعه دموکراسی و حقوق بشر در سال ٨٨ هزینه سنگینی دادند و در دهه ٩٠ اصلاحات از این نیروها خالی شد و این خلاء نیروهای اصلاح طلب، خود را زود نشان داد.  
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: در شورای عالی اصلاح طلبان یک شکاف گفتمانی وجود دارد نیروهای بروکرات بدون دستاورد نبوده اند، اما باهم گفت و گویی انجام نمی‌دهند و این باعث می شود از توان هم خبر نداشته باشند و گاهی نقدهای تندی علیه هم می کنند که شاید واقعی نباشد.
عضو جمعیت زنان مسلمان نواندیش تصریح کرد:کاری که در شورای عالی انجام دادیم این بود که به صورت فرایند بوروکراتیک کار را شروع نکردیم و شورا از دبیران کل احزاب اصلاح طلب تشکیل شد؛ سازوکار موردنظر ما پارلمان اصلاحات بود چون آیین نامه نوشته شده از اهداف مورد نظر ما دور بود و آنگونه نبود در تصمیم گیری های اصلاح طلبان دخیل باشد و باید دوباره به طور ساختاری نوشته شود.
عضو شورای عالی اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: وقتی وارد شورا شدیم تلاش کردیم با چهره های ملی صحبت کنیم با این وجود خیلی از آنان نیامدند و من نقد دارم به آنان چون حضورشان تاثیر خوبی خواهد داشت.
وی افزود: سعی کردم با روزنامه نگاران اصلاح طلب تلاشگر که هزینه می دهند ارتباط بگیرم و پای آنان را به شورا باز کنم؛ بحث دیگر زنان و بحث نابرابری در جریان انتخابات اصلاحات است که این تلاش را ادامه می‌دهیم.
سرمدی با یادآوری موثر بودن تشکیل هیات رئیسه شورای عالی، گفت: برای اینکه نیروهای پیشروتر در هیات رئیسه باشد تلاش کردیم این افراد به عضویت در بیایند. البته نمی گویم هیات رئیسه شورای عالی کامل و بهترین است اما درعین حال قابل دفاع است.
به گفته این فعال سیاسی اصلاح طلب مرعشی، مبلغ و امین زاده و خانم ها منصوری و مولاوردی اعضای هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان هستند.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمعیت زنان مسلمان نواندیش شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در نشست شورای فرهنگ عمومی سمنان همچنین گفت: این شورا باید زنده، فعال، حساس، پرتحرک و پرتلاش باشد و دایم مسائل اساسی فرهنگی را دنبال کند.

امام جمعه سمنان گفت: بازبینی ویژه‌ای برای برنامه شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته در آسیب شناسی، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت باید انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به تعداد اتباع در سمنان تاکید کرد که براین اساس باید برنامه ریزی در مباحث فرهنگی مرتبط با این موضوع انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سمنان از لحاظ خروجی مباحث و مصوبات نسبت به گذشته رشد خوبی داشته اما برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این نشست با تشکر از حضور مردم در استقبال از آیت‌الله رئیسی، گفت: دور دوم سفر رییس جمهور به این استان به واسطه پیگیری‌ها، تخصیص و هزینه‌کرد مطلوب مصوبات و اعتبارات در دور نخست سفر، با رشد مطلوب همراه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • سازوکار تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید معرفی شود
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت