Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی افزود: طرح جایگزین طرح ۵۵ متری توجیه دارد و قابل اجرا است که تحقق آن به مشارکت جمعی نیاز دارد.

وی ادامه داد: با بازدید صورت گرفته از محدوده جایگزین، مشخص شد که این مسیر تا حد بسیار زیادی شبیه محدوده اجرای ۵۵ متری با اندکی تغییر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی منازل قدیمی اراک در راستای اجرای این طرح، کمترین اقدام، ایجاد طرح جایگزین برای ۵۵ متری است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پلاک‌هایی که در این پروژه تخریب می شوند باید به صورت دقیق تعیین شود چرا که در طرح ۵۵ متری باید بیش از هزار و ۷۰۰ پلاک تملک می‌شد، اما در این طرح،۵۳ پلاک تملک می شود.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر باید در نشست های خود این طرح را بررسی دقیق تری کنند و به زودی نیز در شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی کلیات این طرح مطرح و تعیین تکلیف می‌شود.

آقازاده افزود: این معبر یک دهم از تقاضای شهری پروژه ۵۵ متری را پاسخ می‌دهد و این در حالی است که باید یک صدم از هزینه‌های پروژه ۵۵ متری صرف اجرائی شدن آن شود.

استاندار مرکزی گفت: تصمیمات نهایی در مورد اجرائی شدن این طرح باید ظرف مدت دو هفته آینده اتخاذ شود تا نتیجه به شورای عالی شهرسازی ارجاع یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع کلانشهر اراک به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع و در صورت تصویب به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال می شود.

مهدی «زندیه وکیلی» افزود: در پیشنهاد جدید در موضوع ۵۵ متری، بخشی از دسترسی های مردم و مشکلات ترافیکی برطرف می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: لغو ۵۵ متری یک اتفاق نامبارک بود چرا که اجرای این طرح کارکرد توسعه‌ای در شهر داشت.

 اجرای طرح های مجتمع خدمات رفاهی، طرح سفره خانه سنتی، بسته بندی آب آشامیدنی، نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی، طرح هتل های ۲ و ۳ ستاره، احداث سایت فرودگاهی، طرح تولید سولفات سدیم، طرح تولید ماستیک آسفالت، طرح بسته بندی حبوبات، غلات و برنج از جمله سایر مواردی است که در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این کلانشهر بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر زندگی می کنند.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی بازآفرینی شهری مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۱۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد هاشمی رفسنجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

دغدغه مجلس آینده حل مشکلات و چالش‌های کشور باشد

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903314

دیگر خبرها

  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ممنوعیت‌های تردد درمحدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام صادق(ع)/اعلام مسیرهای جایگزین
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  •  اتوبان شهید خرازی مسدود شد | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • مسکن هایی که بیش از یک دهه به سرانجام نرسیده
  • مسکن هایی که بیش از یگ دهه به سرانجام نرسیده